Wilhelm
Har även ett par Apistogramma cacatuoides i samma akvarium, och de har något fuffens på gång, då de jagar iväg allt, och cirklar runt ett speciellt ställe.
Det blir säkert yngel där också!
RobinH
Fick tre yngel med på bild!
Grattis Wilhelm... kul! Hur många yngel är det?
Inga foto på föräldrarna?
Banderad
Grattis Wihelm! Jag börjar själv bli lite sugen på något form av apisto efter att hålt mig borta från dessa små gynnare i 3-4 år.
/Jocke
Wilhelm
Tack!
Svårt att räkna dom, men jag tror att det är ett 10-tal
Banderad
Kan vi inte få någon helkarsbild?
/Jocke
Wilhelm
ikväll
Wilhelm
Nu är det kväll och jag hann precis innan lyset släcktes. Akvariet (120 liter) var mycket mer planterat med växter för några månader sedan, och många växter har tacklat av. :(
Men det stör ju inte apistogrammorna.
Banderad
Nu är det kväll och jag hann precis innan lyset släcktes. Akvariet (120 liter) var mycket mer planterat med växter för några månader sedan, och många växter har tacklat av. :(
Men det stör ju inte apistogrammorna.
Tackar för den bilden! Du har inget sällskap i form av någon långsam levandefödare eller så antar jag? Verkar vara bra mått på karet för apistos.
/Jocke
Wilhelm
Nej det är bara de fyra vuxna och några yngel i karet. Jag hade ett stort antal ancistrusar i karet (2-4cm) för några månader sedan , men de tog jag ut och då blev en del växtlighet förstörd pga fångsten.
Jag ska peta i lite växter snart, så det ser ut som det gjorde förr.
Banderad
Nej det är bara de fyra vuxna och några yngel i karet. Jag hade ett stort antal ancistrusar i karet (2-4cm) för några månader sedan , men de tog jag ut och då blev en del växtlighet förstörd pga fångsten.
Jag ska peta i lite växter snart, så det ser ut som det gjorde förr.
Uppdatera gärna med lite bilder och så. Alltid kul att se!
/Jocke
BalsbyMange
Var tvungen att låna tråden lite, mina agassizii lekte och simsalabim så hade dem lagt mellan 100-140 ägg på "deras" rot.
Hoppas bara att det kan bli nått av de också.
/Mange
Wilhelm
Håller tummarna att det blir yngel!
BalsbyMange
Jaja. Blidde inget. Kom hem nu ikväll o då va alla ägg utom ett väck. Antar att någon i karet va sugen på rom.
Wilhelm
Oh, vad synd!
Du får fixa igång ett eget kar till dom, så att ynglen överlever!
BalsbyMange
Japp, har ett 100 liters som bara står så de får startas upp för mina framtida agassizii yngel.
DaRe
Vilka agassizii har folk därute? Det finns ju en del, jag har lagt alla som jag tror anses finnas i dagsläget i alla fall. Alenquer borde väl en del ha?
Red, A234
Japurá
Juruá
Leticia
Putumayo
Tamshiyacu
Tefé
Tigre
Yavari
Ampiyacu, A241
Broad Black Caudal Seam - Apeú
Broad Black CaudalSeam - Careiro