Köpte 5 paket "Toppits/Glad: Ugn/Grill- och Frysfolie - Extra rivstark 44cm x 10m) idag + 50 meter tejp.... ska se om jag får upp det på fönstren i morgon. :P ..blev så distraherad av en däckstol på balkongen när jag kom hem att jag inte kom till skott idag. :)
Ja så föresten en lösning för ett par årsedan. En snubbe hade borrat hål i ett kylskåp och dragit en slang mellan kylen o karet o i kylen låg slangen ihopvirad som en spiral.
Coolt! Såg den lösningen för 4 år sedan det var det en med hjärna som kommit på idén och kopplat in ett minikylsköp (med plats till en mjölk-liter) till en expresso-/lattemaskin. :) Lite svårt dock att hålla en jämn temperatur i karet själv med en 220V-transistor... (?)
[/quote
]Har köpt en aircondition för 2000kr klart bästa investering jag gjort. Drar inte speciaelt mycket ström heller:D. Har satt utblåset i ventilen i rumet så jag har 24 grader i rumet.
2000,- låter väldigt billigt för en frånlufts-AC.... men å andra sidan så köpte jag min för 4995 för snart 5 år sedan på Bahhaus. Men du har väll en vattentank i den som behöver tömmas ibland? Min tank blir full (och AC'n stannar) efter ca 2 dagar när det är som varmast och fuktigast = inget att falla tillbaka på när man är bortrest en vecka eller två.
+ Jag hoppas du bor i villa eller har en "gammaldags" ventil som går rakt ut i fria luften... för du pumpar väll inte in varmluften i fastighetens ventilationssystem så att dina grannar får 45-50° skönt inblås i sina frånluftventiler? :P