Eldnor Håvar ju lite här och där själv, så... Jag gissar på Nissöga (Cobitis taenia) för min del, för det är väl från en svensk sommarsjö?
ozric Jag gissar på Nissöga (Cobitis taenia) för min del, för det är väl från en svensk sommarsjö? En sån är det ju! Tack!
ozric Eftersom man måste luta skallen så mycket för att det ska bli rätt så säger jag lutfisk =) Den va kul! :D
PatrikMalmo Anders i En fisk med grymt självförtroende! *ASGARV* Den var klockren!! "Det KAN gå in i munnen, så jag provar..." Bra att arten hamnade på plats iaf, men här skrattade jag så jag grät!! Hilsen, /P
imported Gissa fisken! :) Jag tycker att det är lite svårt att se fisken med önskvärd tydligt på de där bilderna med det är väl en knot (knorrhane)? *-) Mvh/Andreas.
DaRe Ser ut som en härlig fisketur! I Norge? Jag var i Trondheim för några dagar sedan och vädret var toppen. Nu såg det ut som ett gäng regnoväder skulle dra fram. Hur är vädret?
Bjorn1 En "Knurr" stämmer rätt bra det! :) Men med tanke på färgen så skulle jag vilja påstå att det är en "Rödknurr". 8)