hehe jag vet att det förra helglasade jag hade med ljust silikon såg dumt ut iaf vet inte vad det var för glas i det! men har läst att det vanliga är floatglas så kör nog på det med svart silikon så tror jag det kmr bli annorlunda i glaset på ngt konstigt vänster :)
Har precis räknat ut måtten på alla glas så nu ska jag ringa glasmästaren och få ett pris :)
Såhär blir det se om ni förstår hur jag menar :)
Botten. Längd: 138cm Djup: 36.2cm Tjock: 8mm
Långsidor. Längd: 138cm Höjd: 40cm Tjock: 7mm
Kortsidor. Djup: 36.2cm Höjd: 39cm Tjock: 7mm
Med dom måtten med räknat 2mm limfog så blir yttermåtten 138*40*38
det var ett annorlunda sätt att limma, normalt så brukar man sätta allt glas på botten eller allt glas utanför botten, men det blir nog lika bra iaf.
tänk på att det blir väldigt kladdigt med svart silicon, du bör maskera rutorna för att få det snyggt, och maskeringen måste tas bort innan siliconet härdat.
jo en sak till om du inte känner glasmästaren i fråga så blir du nog förvånad över priset och beställer ett kar hos tassar istället ;)
en sak till :D om det är bänken som begränsar akvariets mått så skulle jag skaffa en tjock skiva av ett bastant material 3-4cm tjock och göra akvariet i standard mått 150*50 höjden valfri, det blir skitsnyggt när akvariet är större än bänken