Man blir nyfiken... hur ser det ut nu då?
Trivs växterna med ljuset från LED-spottarna, är det tillräckligt med ljus?
Hur går det med balansen i akvariet, det känns svårt med ett sådant litet akvarium.
Det rullar på, jag har gjort två stycken mindre vattenbyten än så länge. Växterna har jag svårare att uttala mig om eftersom det inte är några snabbväxande växter. Jo horsäven och javamossan växer ju men de andra ser jag inte några tendenser åt varken ena eller andra hållet på. Jag ska köpa PMDD och köra det vid nästa vattenbyte har jag tänkt.
Ljuset tror jag räcker för de växterna jag har valt eftersom de inte kräver särskilt mycket ljus. Det blir nog svårt att ha växter som kräver lite mer dock.
Några missar som jag har gjort är:
Optimism gällande hål för filter i modulen. Den lilla pumpen drar ur för mycket vatten så det skiljer ca 5 cm innanför modulen och i burken. Retfullt som f-n eftersom det inte går att komma åt med borr så här i efterhand. Har funderat på att ta upp ett hål (överrinningskam) men avvaktar och ser vad som händer när filtret får lite skit sig.
Hittade några små mögelprickar i min hemmagjorda ramp. Den blev lite väl tät tydligen. Större hål är lösningen på det problemet.