Wilhelm Ny dag ny bild! De blir snyggare för var dag! Står aldrig still och tror de får mat så fort jag kommer i närheten. Ingen har dött ännu. Peppar, peppar...........
Olorin Lite bilder från Odling av Orinocco altum ;) Mor o far sedan lite småttingar o sedan matdax för de äldre. Man blir nostalgisk! Ett smockfullt kar med skalarer var nog det allra första jag såg när jag gick in i min första djuraffär för att köpa mitt första kar som barn. Och det är faktiskt fortfarande rätt mäktigt med den där kompakta randiga muren. Cool bild. När jag skaffar ett hus som lämpar sig för akvarie igen så blir det nog ett fett amazonas med diskus och skalare igen.
Olorin Att fiskar är höga kan jag tänka mig beror på att de är svårare att svälja. att det har långa fenor är nog bara för att impa på det andra könet. Kanske? Stämmer bra med forskningen på rudor och gäddor. Rudor som fick gå i kar med gädda i blev bra mycket högre än jämföreslegruppen utan gädda.
mattis1 Stämmer bra med forskningen på rudor och gäddor. Rudor som fick gå i kar med gädda i blev bra mycket högre än jämföreslegruppen utan gädda. Gäller väl inte bara i kar, utan i sjöar också.
Olorin Gäller väl inte bara i kar, utan i sjöar också. Antagligen, men det blir svårt att hålla kolla på forskningsindividerna i en sjö. Så det är därför man forskar på dem i kar.
c90368 Dagens bild lite retuscherat.:D bild på del av karet Om jag räknade rätt så ska det bli 54 dagar sedan de var kaviar, det händer en hel del på kort tid!
Anders-i-Askim Dagens bild lite retuscherat.:D bild på del av karet Ettan är ju helläcker! :) Du har grymt bra vatten och foder för att få denna imponerande höjd på djuren! Riktigt kul att se. :D
Wilhelm Tack för de glada och vänliga tillropen! Har en massa av dessa sniglar som hjälper till att hålla rent i karet. Tror att de heter Planorbella duryi "Seminoles posthornsnäcka" Verkligen bra arbetskraft!:P Får bara hoppas att vattenverket inte spolar rent med nåt i närheten.:(!
Wilhelm Första bilden är en vinnarbild tycker jag asläcker! Tack! Kom på det sekunderna efter att jag laddat upp bilden och nu är det för sent! :´(