Carl
Ett par L.Kendalli "Nkampa bay" har fullständigt tagit över mitt 840-l kar. Alla andra fiskar, frontosa, N.tretocephalusar, prinsessor och andra hålls på avstånd så dom inte ens kommer med på bilden. En härlig syn, honan gör utfall mot framrutan så fort min fru kommer in i rummet (hon verkar ha vant sig vid mig).
/Carl
pontus
jo dom är hårda som frusen kattskit dom där. men otroligt läckra.
MVH/Pontus
tege
Häftiga firrar, snygg bild också..
HaE
Dom ser coola ut. Hur stora är dom? Jag ser att du fått lite yngel också, kul.
Carl
Hej.
Dom är kanske 10 cm hannen kanske 11, tror jag i alla fall, inte alls fullvuxna.
Jo yngel har dom, och det var då dom verkligen tog över.
/Carl
Ravenskog
Sjukt snygga firrar, vill ha! Du kanske har yngel till salu i höst, om man gör sig en sthlms-tripp?
Mvh Tony
Carl
Tack.
Jag brukar inte dra upp yngel, men kanske kommer en del klara sig i burken och då får jag väl tömma om nåt år eller så........
Man brukar ju alltid säga att prinsessor tar över alla kar dom hamnar i, men inte detta, jag har t.o.m sett ett ensamt övergivet prinsessyngel, bara ett enda, så antagligen försökte dom också leka först men när kendallina satte igång så körde dom bort prinsessorna från sitt revir och yngel. coolt, får se hur det fortsätter. Har ju andra hårdingar som N.tretocephalus i burken också.
/Carl
Norrland
Grymma.
specmats
har precis samma minnen av Lepidiolamprologus Elongatus som är närbesläktad med Kenadalli, total diktatur:)
Decimus
Sjukt snygga fiskar, mer närbilder och översiktsbilder!
cfakvarielagret
Ett par L.Kendalli "Nkampa bay" har fullständigt tagit över mitt 840-l kar. Alla andra fiskar, frontosa, N.tretocephalusar, prinsessor och andra hålls på avstånd så dom inte ens kommer med på bilden. En härlig syn, honan gör utfall mot framrutan så fort min fru kommer in i rummet (hon verkar ha vant sig vid mig).
/Carl
Bra namn på tråden