Att sparka ut sjuka människor är fel. Att myndigheterna ska satsa på förebyggande åtgärder är rätt. Men, att var och en även investerar i sig själv är också rätt och enligt mig en skyldighet. Dvs, att se till att hålla sig frisk genom att motionera och tänka på vad man äter. Har några släktingar som har en livsstil som skulle få fan själv att gråta, men enligt dem har orsaken till deras ohälsa inget med deras livsstil att göra, utan det är fel på allt/alla andra. Har fått höra en hel del dåliga ursäkter från dem.
Jag har själv psoriasis artit, men har de senaste sju åren inga symptom pga att jag tränar.
Jag blir så trött, när jag läser att det finns så många som fuskar och som har fuskat förut.
Denna nya lagen är totalt helt orimlig och den kommer att drabba en massa tusen arbetande människor som har skött både sitt arbete och träning och även sin kost.
Lagen tar inte hänsyn det något överhuvudtaget, det enda som gäller är dom 365 dagarna.
Läs mina föregående inlägg hur det funkar.
Varför tror ni att försäkringskassan strider in i döden för att försvara lagen, jo för att politikerna säger det till dom.
Jag själv har tränat i hela mitt liv, började på brandkåren när jag var 22 år.
Har slitit ut min höft på jobbet, troligtvis så var det en smäll på jobbet som gjordre att min höftle började gå sönder.
Vad blev tacken för det, jo när jag hade fått en tid för operation, då blir jag utförsäkrad en månad innan fick släpa mig ner till arbetsförmedlingen på mina kryckor och söka jobb i det skicket som jag var då.
Detta har jag gått till rätten med, men dom kommer aldrig att släppa på den lagen.
Så tror inte att det bara är fuskare som åker dit, det kan vara du nästa gång, det kan räcka med ett litet benbrott som inte läker tillräckligt.
det är också en annan grej med den nya lagen.
Har man varit sjukskriven i mer än 6 månader så ska man göra utredning om man klarar sitt jobb.Janne