Jag har samma erfarenhet, men senast så var alla ynglen borta morgonen efter. :I ...mina stora Malawis hade lärt sig att det fantes "mat" i buren och sugit ur alla genom det fina nätet. Så numera kör jag endast yngelboxarna i yngelakvarierna, och finns det relativt stora yngler dör från förr så täcker jag botten i yngelburarna med ett litet lager sand så att småynglen får vara ifred. :)
Oj det låter hemskt :( Jag har ett Demasonikar men ett gäng sjukt skygga demasoni, jag tror att dem är för få för att känna sig trygga eller nåt. Alla gömmer sig hela tiden i stenröset som jag byggt upp på ena sidan av karet.
Jag hade en tuggande hona som jag lät gå kvar och så gjorde jag ett stenröse med mindre stenar för ynglen. Hoppades att några få iaf skulle klara sig. Till min förvåning så har jag efter 2 veckor iaf 13 stycken kvar. Tror att detta beror på att dem vuxna håller till i det västra stenröset och ynglen har tillgång till resten av karet samt det lilla stenröset. Ynglen är inte det minsta rädda (:
Men första veckan bevittnade jag ett yngel som glatt simmade på en tur till fel sida av karet och på en halv sekund var han middag! :( Så liten och så ovetande.. :(