African medelar att alla dammar är rivna och allt glas(karen) är sålt till skrothandlare.
Ett seriöst företag har gått i graven, det man stod för var att bara sälja vildfångad fisk.
och jämförevis med vissa andra som sålde VF så var detta bara vildfångat som africkan sålde.
Jag hade en dröm att komma ner igen och hjälpa till med allt detta slit svett o tårar.
Men fin the end
Fruktansvärt tråkigt.
Jag kom ihåg när Arnold berättade för mig att han skeppat ner fiskmat, och han satsade stenhårt tillsmmans med African diving, nu ska vi få riktigt fin fisk till Sverige.
Ja Arnold är en pratglad människa, så jag tänkte det blir nog inte så mycket med det.
Snacka om att jag hade fel. Jag och Kent i nol åkte ner när den första sändningen kom.
Snacka om fiskar. han hade ju bara 90 liters akvarium då, i dessa 90 liters akvarium så gick det ca 30 st VF kejsare i storlek ca 12 cm men dom klargulaste och breda band som jag nånsin har sett, i nästa balja så gick det karamellfiskar, dom var ca 15 till 17 cm stora, , ruskigt oranga, ja jag kommer aldrig att glömma denna synen, det var red cheek,
Sedan tillbaka varför kan inte vi svenskar acceptera att det finns folk som är duktiga.
African diving fångade ju faktiskt fisk i Tanzania, som på den tiden var vöäldigt ödsligt.
'African Diving hittade ju många nya arter, och dom försökte att få ett namn på dom. men det gick inte på den den tiden, för att var bara Ad konings som gällde då.
Jag kan ju bara nämna red rainbow, som dom fångade, ja då blev det är discussion här hemma i Sverige, hette udden kapere, ja det var så lågt.
Istället för att uppskatta att det är några svenskar som brinner för våra ciklider och verkligen gjort en dröm, och utan dom så hade vi inte varit där vi är nu när det ciklider från ÖstAfrika.
Åk ner till Jurgen i Landskrona, låt han berätta hur det var första gången när han kom till tangannyikakasjön,han tog den lilla håven och försökte fånga lite ciklider.
Ja vilken resa.
Jag kan bara säga så här, trots våra jävla avundsjuka svenskar, så har African diving alltid varit korrekta.
Så nu när dom lägger ner,ja det är en stor förlust.Janne