FI
Detta påminner mig om något en akvariehandlare på orten berättade om, han hade en bjässe till zonatahane, han måttade mellan händerna och det såg ut som 35-40cm, med någon form av pannpuckel och allt. Den levde själv i ett 2 meters kar, helt enkelt pga att den tog ihjäl precis allt han försökte få ner i karet. :/ Den attackerade t.o.m. glaset på karet med dunsar så fort han visade sig i samma rum. Så visst kan viejor ha en del krut!
Mina bifasciatum var hur som helst rätt lugna vad jag minns. Definitivt inga monster, de gick med mina första och relativt lugna jaggor i en 375a. Men de var ju inga bjässar direkt, hanen var väl runt 20cm och de två honorna ett par centimeter mindre.
Henrik-Giertsen
Ja Vieja kan være lugna, helt til den dagen de bare bestemmer seg for at nå er jeg sjefen her. De har skarpe tenner og plukker skinnet og øynene av en fisk veldig fort. Har de Vieja så innred med huler og gjemmesteder. Mottoet "Ute av syne ute av sinn" gjelder.
Rio Coatsacoalcos har ingen Bifasiatum. Men en annen flott Vieja sp. Cotzacoalcos som RobinH fikk for en god stund siden. Denne ligner på Zonatum bortsett fra at den har en rosa nese noe Zonatumen ikke har. Jeg innbiller meg også at den er slankere i kroppen. Sikkert pga ay den lever i en elv. Det siste her sikkert bare innbildning og som med oss mennesker er nok forskjellige kroppsfasonger også blant fisk mth andel junkfood og trening bl.a.