snygga bilder men auratusen är odlad (helt säker) och arten är mycket mycket snyggare som vildfångad vilket är lite konstigt att det ska vara så svårt att få fram snygga odlade auratus men honan är i mina ögon ful..liksom alla odlade inom arten:(
Absolut. Det är underligt, men så är det i akvarievärlden...vissa får fram kanonfina odlade generationer och andra mindre bra. Det har troligen med många faktorer att göra...såsom odling på rätt individer, foder, uppväxtmöjligheter osv.
Är du säker på att det är en hona som jag fotat? Jag köpte 2+2 och räknar den som är på fotot som en hane. Jag kan inte speciellt mycket om auratus så här är jag novis..hehe. ;)
Kent på Ciklidhobby plockade ut dom och identifierade kön och då vill jag minnas att denne blev utpekad som hane, ej omfärgad givetvis.
Nu har inte min prioritet varit att specifikt köpa in de vackraste djuren av respektive art utan jag köpte in arter som jag dels haft stort nöje att äga tidigare samt några nya jag aldrig haft tidigare. Det är hur som helst kul att vara tillbaka med Malawi...:D
Synd att utrymme och antal akvarium begränsar ens hobby för jag är givetvis fortfarande mäkta förtjust i troffar.