Ove-Planstedt Här är en bild på en firre, Pterodoras granulosus, som man inte ser varje dag i mitt kar. Köpte 2 st för över ett år sedan och det här är nog 3e eller 4e gången de visar sig så här mycket.
boflakt Alexander Ylipää;818498Vattenfall jublar. Alex, vad är det för ramp? Ser imponerande ut! //Bosse
Alexander-Ylipaa Alex, vad är det för ramp? Ser imponerande ut! //Bosse Det är av märket Aquastyle som fanns på marknaden för något år sedan. Finns tyvärr inte att få tag på i Sverige något mer vad jag vet :(
Bjorn1 Du haar väl köpt mer än en Björn ;) Nej... köpte endast en hane + två honor. Vet om att många menar att man behöver ha en stor grupp av Demasoni. :) Änn så länge verkar båda han och honorna trivas bra med sällskapet i akvariet.
malawijanne Riktigt fin demasoni Björn, raka band som går ända upp i ryggfenan. Jag tror att det kommer att funka med en plus två, låt dom gå trångt med andra fiskar. Jag själv köpte 10 vilda demasoni från pombo rocks det var 4 honor och 6 hannar, dom gick i ett 240 litersbalja tillsamman med lite andra mbunas, det funkade kanon.Janne
Wilhelm Han ville inte färga så bra, men jag blev nöjd med bilden:) Så tycker jag med! Men det är bra om man skriver vilken art det är! ;)
Jerry_ciklid Så sant :) Det är en Ophthalmotilapia ventralis, ska, enligt förra ägaren, komma från Kambwimba. Tyvärr är denna hane väldigt arg och har slagit ihjäl honorna och är nu ute efter den andra hannen... Men det är sånt man får räkna med i fiskvärlden :)
Jerry_ciklid Samma här, bra bild, dålig färg :) Neolamprologus Sexfasciatus och Neolamprologus Marunguensis
Ove-Planstedt Samma här, bra bild, dålig färg :) Neolamprologus Marunguensis Den dag jag skaffar ett Tanganyikakar ska jag ha sådana;)
DaRe Varför hamnar alla Afrikanska fiskbilder i denna tråd? Inget problem iofs men ett alternativ skulle kunna vara "Viktoriabilder 2010", "Malawibilder 2010" osv
Wilhelm Det är ju en fisk och akvarierelaterad tråd! Om man kikar i de föregående trådarna, (inlägg nr 1 i denna tråd), så finns en salig blandning av fiskbilder från världens alla hörn! (nästan ;) )