Nu har jag tyvärr inte varit med på denna autionen på ett par år, men jag tänker dyka upp i år, och ev skall jag ha med mig några rödingar till malawisar för försäljning.
Men jag tycker att det fasta bordet skall vara kvar, så att det inte bli en massa påsar med samma grejer som det tar en massa tid att auktionera ut.
Men det viktigaste är faktiskt att se till att fiskarna säljs först, för att det är ett djurplågeri att låta fiskarna ligga framme så länge, det blir bara solkigare och solkigare för varje timme som går.
Och det ska vi väl som djurvänner göra allt för att undvika.
Det negativa med detta det är när fisken är såld så kommer många att gå, men vad är viktigast ska vi plåga fisken.Janne
Vad trevligt att du å dina röda vackra fiskar kommer å besöker oss! :)
Personligen tyckte väl jag att fasta bordet gott kunde vara kvar, men tydligen har det fasta bordet inte funkat efter förhoppningar tidigare år så vi slopar det i år.
Men som sagt vi prövar oss fram hela tiden för att allt skall bli så bra som möjligt, allt har ju sina för och nackdelar... Är mkt möjligt att fasta bordet kommer tillbaka tills nästa gång...
Angående det att fiskarna skall auktioneras ut först finns ju det stora som vi ser det problemet som du beskriver! Jag tror ärligt talat att vi alla vill fiskarnas bästa men samtidigt så transporteras ju fisk från tex. Afrika å Sydamerika långt innan de når oss å det verkar gå bra ändå.
Jag vet att de paketeras om å att det säkert finns ett visst svinn å en det ena med det andra. (sen har vi ju det faktum att många av deltagarna på auktionen har lång väg hem).
Men vi har åtminstone O2-gas så det finns möjligheter till ompaketering på plats. Sen är det ju alltid lämpligt att inte mata fiskarna ett par dagar innan auktionen. Man får helt enkelt göra vad man kan... Auktionen skulle inte alls bli samma grej om vi auktionerade ut all fisk först!
Hoppas folk respekterar våra "regler" och upplever auktionen som ett trevligt och givande event.