Ser ju riktigt trevligt ut Kaj! vad går det för fiskar mer än påfåglar och bifasciator?
Höll på att säga "det vill du inte veta...", eftersom jag förmodligen bryter fullständigt mot konventionen.
Innan jag rabblar upp alla vill jag säga att jag också inser att en gallring är nödvändig framöver. Jag kommer att skaffa ett kar till (minst 700 lit) och några firrar kommer att göras av med. Men det är då det.
Nu gäller följande:
2 Påfåglar Lekpar
2 V Bifasciata Rio C (1 hane och 1 transa)
2 Guldsöm (hannar - ömkliga typer)
1 Sajica
2 Loiselle Lekpar
2 Nicaraguensis Lekpar
2 Trimac (1 hane och 1 okänd mindre)
2 Jaggor (kön okänt, honor gissar jag, 1 st 10 cm och 1 hälften så stor)
3 Festae (3 smågynnare på några cm)
2 Långsträckt pansarmal Par
Det är ju inte de snällaste i klassen som du också vet, men än så länge funkar det väldigt bra. Det finns gott om revir som de fördelat inbördes. Ingen är jagad (bortsett från Vieja-transan emellanåt men även hon/han har en fristad i bakre delarna) och ingen direkt kuvad. Tre par leker regelbundet.
Trimacarna kommer att få lämna så småningom. Jaggorna borde få eget kar. Festaerna är nästan helt nya och klarar dom bara att växa till sig innan de blir mat så ser jag fram emot att se dem som vuxna. Det är en firre jag länge velat ha.
Jag är beredd på att agera när jag ser att sammansättningen inte fungerar längre.
Dessutom står det ett gäng silverdollar och väntar i Sandby...
//Kaj