Micke-Jarhl
2 stycken med skadade fenor en ser ut som en hona misstänker jag,håller sig gömda (mangroveträsk )omöjligt att foto dom i nuläget, de andra 2 vet jag inte var de håller hus, men paret är riktigt lovande tampas med ett eldbuks par jämnstora, sålde eliottin åxo nu så det blir nog bra men får kanske ta bort freddie paret åxo verkar lite störriga men men vi får se..
salmberg
Hur stora är dina Micke? Min största hane är 16-17cm nu och dom två mindre hanarna är 10cm. Honerna är 13-14cm. Det skadade ögat på den stora hanen läker fint Och man ser att han rör på det.
Micke-Jarhl
Mitt umbrifiera par är 13-10cm de andra är mindre visste inte att du hade så stora umbiee bilder?
salmberg
Dom växer så det knakar. Bilder lär dröja ett tag då jag har fullt upp med renuvering av toalett samt vattenläcka i grovkök och köket..
Micke-Jarhl
Dom växer så det knakar. Bilder lär dröja ett tag då jag har fullt upp med renuvering av toalett samt vattenläcka i grovkök och köket..
Ok förstår läget men har du de blå iriserande fläckarna på hanens fjäll?
salmberg
Micke Ok förstår läget men har du de blå iriserande fläckarna på hanens fjäll?
jepp det har han.. Han börgar se riktigt fin ut.
Micke-Jarhl
alla utom en av mina umbrifiera är utslagna flyttade dom till 300L karet för att det blev ganska tufft för dom blev jagade från och till.... i det lilla karet blev alla sjuka(sår på kroppen) tror det är kört bara honan är frisk aldrig mer den fisken....
RobinH
Micke alla utom en av mina umbrifiera är utslagna flyttade dom till 300L karet för att det blev ganska tufft för dom blev jagade från och till.... i det lilla karet blev alla sjuka(sår på kroppen) tror det är kört bara honan är frisk aldrig mer den fisken....
Riktigt tråkigt att höra micke:(
Hade stora förhoppningar på att du skulle sprida dessa!
och ännu tråkigare är att salmberg inte har kvar sina i heller, dom börjar försvinna dessa oxå precis som många stora ca:(...
Micke-Jarhl
jaggorna lekte samtidigt med cittrinellum i det stora blev det svårt för dom + eld bukarna hade frisimmande yngel i det stora tyckte synd om dom i det stora aldrig framme ,tog ett beslut på att flytta dom till ett mindre karet men det blev bara skit där4 sjuka på 3 dagar ...får se hur jag gör framöver intresset är inte på topp lägre än någonsin faktiskt,,,
RobinH
Micke jaggorna lekte samtidigt med cittrinellum i det stora blev det svårt för dom + eld bukarna hade frisimmande yngel i det stora tyckte synd om dom i det stora aldrig framme ,tog ett beslut på att flytta dom till ett mindre karet men det blev bara skit där4 sjuka på 3 dagar ...får se hur jag gör framöver intresset är inte på topp lägre än någonsin faktiskt,,,
Tråkigt, Men jaggorna repade sig ju, det är ju positivt!
Har du fortfarande planer på att silicona om bakgrunderna, så blir det kanske lite ny tändning efter det:)
Micke-Jarhl
ja de repade sig men slåss ibland forfarande men nu vet jag läget.. blivit en helt annan fisk mycket tuffare numera...tog bort alla lösa moduler gjort om den hörnan utan moduler nu men med rötter istället kör på detta tills andan faller på....
jinnarparen
Tråkigt att höra om umbriferorna, de är en utmaning helt klart, passar nog bäst i rena artkar.
Stora fiskar, stora problem. Små fiskar, små problem - det går finfint med alla mina malawi.
De svarta diamanterna som jag köpte senast är kanonfina.
RobinH
Tråkigt att höra om umbriferorna, de är en utmaning helt klart, passar nog bäst i rena artkar.
Stora fiskar, stora problem. Små fiskar, små problem - det går finfint med alla mina malawi.
De svarta diamanterna som jag köpte senast är kanonfina.
Nu får du sluta göra reklam för dina malawi:(!... Det är ju utmaningen som är det roliga:P;)
Micke-Jarhl
Hehe Malawi är jag färdig med sen länge Robin ingen fara det ända
Som grämer mig lite är att de kanske hade klarat sig bättre om jag inte
hade ingripit
salmberg
Mina åkte till butik för en vecka sen. Tyvärr blev dom ihjälslagna av en stor basilensishane på natten. Tog själv ett brasiliensispar från detta kar för en månad sen och dom är hur lugna som..
Rivulatus
Så alla umbiferum i svea är döda? :(
jinnarparen
Mina åkte till butik för en vecka sen. Tyvärr blev dom ihjälslagna av en stor basilensishane på natten. Tog själv ett brasiliensispar från detta kar för en månad sen och dom är hur lugna som..
Det är med sorg i hjärtat som jag läser detta. Jag kämpade en hel del för att få tag på och lyckas odla umbriferor. Nu finns de kanske bara kvar på tropikariet i kolmården och det såg ut att vara bara honor, men vilka honor sen, fantastiskt fina.
Micke-Jarhl
jag har 2 st kvar sen sjukan... har haft en liten "pelle" som jag knappt har räknat alls eller nämt,,,som nu börjar visa sig när jag sålde mina freddie+eldbuk och det ser ut som en hane inte stor men oj vad han har tatt sig ska bli ensamma här med några malar när de andra är hämtade säljer undan det mesta nu över sommaren på grund av randiga själ och rutiga anledningar ;)
RobinH
Micke jag har 2 st kvar sen sjukan... har haft en liten "pelle" som jag knappt har räknat alls eller nämt,,,som nu börjar visa sig när jag sålde mina freddie+eldbuk och det ser ut som en hane inte stor men oj vad han har tatt sig ska bli ensamma här med några malar när de andra är hämtade säljer undan det mesta nu över sommaren på grund av randiga själ och rutiga anledningar ;)
Det låter ju lysande Micke.. får vi hoppas det blir något på dom 2 du har kvar.:D
Micke-Jarhl
ja det ser lovande ut han spelar, simmar åttor runt honan som är måttligt intresserad men hon har slutat jaga den var ganska elak i början,,,,den lille var en hack kyckling+ att den större hanen jaga den som sjutton ibörjan ...börjar få blå iriserande fläckar inget svart på ryggfenan eller bukfenor 98%säker hane vi får se,,,, de får en trimac hane åxo som kompis men han verkar totalt ointresserad äter mest kan inte bara tabort en så ståtlig fin hane ganska sällsynta nu han växer så det knakar snart 20cm kommer bli riktigt kraftig en dag...