Micke http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=53774 kolla denna tråden FI denna hittade jag i den lokala affären här hemma för några år sen tyvärr så dog den när jordfelsbrytaren löste ut då vi var bort resta 5dar var bara 17 grader i huset och ca 19-20 karet så där dog en del glömmer jag aldrig huva!! Men den var grymt cool
Haha ja det där var grejer det! Vilken best! :D
Påminner mig om en slags gädda som Rolle här på orten hade inne i butiken ett tag, någonting odoe hette den vill jag minnas. Den hade fullt synliga och rätt stora tänder redan vid 7-10cm som den uppskattningsvis var. Och den käkade tydligen fisk som om det alltid vore dess sista måltid. Den kunde ha en fisk i svalget och en till på tvärsen längst ut fastnypt med de rejäla gaddarna.
Jag var och kollade en sväng idag i butiken och nu fanns det både redtail och paroon som är gamla klassiker som alltid "funkar"... ett tag i alla fall... men jag stod emot habegäret och har nu främst snurrat in lite på ormhuvudsspåret. Enda kruxet med dem är att de är så knepiga att ha med ciklider, det hade varit skoj att inte måla in sig helt i ett hörn så man inte kan ha ciklider.
Ett annat alternativ är vargtetror, som lockar mer och mer. Säkert kort om man vill ha ett monster i alla fall, men kanskeinte världens aktivaste fisk, eller?
Tuffaste firren hade varit en "gulper catfish". Den är både grotesk, ball och i mitt tycke riktigt gullig med sitt gigantiska gap :) Men de är så dyra!! Och även rätt svåra vad jag har förståt.
Belly Crawlern som nämns här har jag testat, såna hade jag och de är riktigt fräna på sitt sätt, men det får bli något annat den här gången.
Jag fortsätter vela ett tag till verkar det som... Gah!