Hahaha jag är med i vfb!
Men åter till krabban! Hur mår dom? Kan du slänga upp en bild?
Du får lägga något tungt på täckglaset!
Använde 2½ timme på att "koopa" in dom... och när jag tillslut släppte i dom så var i princip alla fiskarna på för att undersöka dom, och jag förstår numera gott nu varför krabbor framställs som griniga stollar i en del serietidningar. :)
Speciellt min fina Cynotilapia afra - Jalo Reef hane var enormt missnöjd med att (krabb-) hanen tyckte att lekplatsen han grävt ut var en bra plats att bosätta sig på (fick för mig att krabban gillade allt ancistrusbajset som samlats i gropen där (?))... och försökte med alla möjliga angrepp och trakasserier innan han gav upp. Efter det så höll en ancistrushane på i över 30 minuter innan den insåg att krabban inte imponerades något alls av hans vassa fenor. :)
Båda hanen och honan har varit defensiva med höjda klor varje gång en fisk närmat sig... en sak är säkert, ville någon av dom nypa en fisk så skulle de definitivt ha lyckats med det!!
Honan har just nu stationerat sig bakom några växter medans hanen varit ute på några få promenader i det öppna... har dock inte lyckats få några bra foton på dom efter "insläppet".
Om jag jämför med (de betydligt mindre) rödklo-krabborna i yngsta grabbens akvarie så verkar det såhärlångt väldigt positivt.... de krabborna jagar aktivt och smyger sig på räkor och (de få) sjuka malawis jag satt i "karantän" i det karet*
Kryssar fingrarna för att allt fortsätter lika positivt. :)
* 2 av 6 har fått flyttat tillbaka till sitt malawikar...resten han slutat som rödklokrabbföda.