Hvordan går det med dine krabber?og hvordan går det med den som mangler sine klør?
jeg selv fik en tidlig Julegave i årXmas:)
Det går opp og ned.. :)
Min hane utan klor klipptes sönder av den större hanen samma dag jag svarade dig och tänkte flytta den... så hans skal är nu (tyvärr) en del av de röda inslagen i korallgruset.
Hanen jag köpte till grabbens 240L försvann i fredags, och nu ikväll hittade jag han under/bakom akvariemöblet.... han hade lyckats ta sig upp och igenom kabelgenomföringen i rampen. :-(
Min stora hane (i 450L) mår bra, och är ofte ute på tur. Honan har sedan 3 veckor/uker tebax suttit gömt på samma platsen längst bak i akvariet bakom en växt, och jag har sett hur hon suttit och pillat med rommen under buken. :) Plockade fram henne ikväll när jag bytte vatten och tog fotot nedan
... rommen syns dock inte då hon stängde igen buken hårt.
Funderar på att flytta henne till ett eget "yngel-akvariet" när rommen/rognen växt till sig så att hon inte kan dölja den (om 1-2 veckor skulle jag gissa)... frågan är hur stort akvarie hon behöver i början?
Räcker det med ett 60-liters fram tills ungarna kläcks? Vad kör du och vad rekommenderar du?