Diskussionen är mycket underlig egentligen, vi är en ciklidförening eller? Det är redan ganska många som tvekar till att åka på våra ciklidstämmor och jag tror många skulle vara helt ointresserade av en stämma med massa olika djur, speciellt om en del ciklidföredrag byttes ut mot annat, vilket i princip skulle innebära att allting hade behövt vara dubbelt så stort och dubbelt så långt...
Nja, som du skriver så är det ju de facto ändå som så att färre besöker ciklidstämmorna och snart är det väl bara Stockholm som kan arrangera dom och där bara så länge Christer ids engagera sig.
Varför du skriver att man skall byta ut ciklider mot något annat vet jag inte, det handlar ju snarare om att komplettera med annat.
Varför det skall bli dubbelt så långt vet jag inte - föredragen hålls ju parallellt med varandra.
Vad många verkar vilja är att allt skall var som förr men så är det ju inte och det måste man inse annars är snart ciklidstämmorna borta.
Jag åker som sagt på ciklidstämmorna men mest för att träffa sådana som man känner (och de blir färre och färre för varje gång).
Akvaristiska evenmang som innehåller en mix av olika saker är innehållsmässigt oerhört mycket intressantare att besöka.
Hoppas verkligen att Christer, gabbi etc. i Stockholm breddar ramarna tills nästa stämma så vi som senast slipper sitta utspridda i en sal som inte ens är halvfull - utan att det istället kommer många nya ansikten som gör att NCS kan få fler medlemmar och ha en framtid.