Markie Vilken tjocklek bör jag använda på reglarna om jag bygger en ställning efter denna modell? Skulle 45x45 räcka till detta om jag vill ha 4 burkar på höjden? Ca 50 liter i varje. Eller bör jag gå upp en dimension? Hoppas ni förstår hur jag menar med min ritning. /Niklas
cfakvarielagret Vilken tjocklek bör jag använda på reglarna om jag bygger en ställning efter denna modell? Skulle 45x45 räcka till detta om jag vill ha 4 burkar på höjden? Ca 50 liter i varje. Eller bör jag gå upp en dimension? Hoppas ni förstår hur jag menar med min ritning. /Niklas Det räcker med råge
Zaphi Här är en artikel för ett bygge för större kar, givetvis överdimensionerat för dig, men du kan ändå kolla detaljerna i bygget: http://www.ciklider.se/artiklar/vs_stallning.shtml
Markie Här är en bild på hur ställningen blev . Skippade 4e våningen då det skulle bli allt för högt för att kännas bekvämt.
Tulle89 Men den följer ju mallen? Den kan du väl ha fyra burkar i? Eller man vågar kanske inte ha en högst upp? :P
Markie Jo visst kan jag sätta dit en till men då hamnar vattenytan 235 cm över golvet så då får jag stå på en stol om jag ska se fiskarna:)