Det
för dålig cirkulation. de villl har kraftigt flås. hur stort kar och vad för pump?
Är ett 400 liters men två st ytterfilter som iof inte skapar stormvågor i akvariet, men jag har också orginal innerfiltret som pumpar ca 1500L/H och är riktad mot ytan. Även ytterfiltrens retur ligger efter ytan, så det är därmed sämre cirkulation ju längre ner mot botten man kommer. Hade tidigare en 2252a också, men den var en styggelse som byttes ut mot ett till ytterfilter som pumpar 1400L/H. Den sätter ju inte samma fart på vattnet som 2252an gjorde men det norde vara tillräckligt tycker jag. Så 1200+1400L/H på ytterfiltren + 1500L/H på innerfiltret.
Denna hona har haft påse ganska länge, men det där med att hämta luft vid ytan för att sedan spotta ut luften från botten började för ca 1 vecka sedan, I allafall var det då jag upptäckte det.
Honan verkar ju ganska tuff, o jag resolut fiskar hon inte gillar och fånar sig när en hane uppvaktar henne. Så tack för era svar. Avvaktar ett tag till o ser vad som händer.