Lars Där har jag en helt annan uppfattning. Jag anser inte att det är ett enda ciklidföredrag.
Nåja nu är du ju i Malawi (inte alls avundsjuk:I) och kan inte svara - men visst är det ciklidföredrag fast kanske lite annorlunda än de vi är vana vid.
Själv tycker jag uppriktigt sagt att de "traditionella ciklidföredragen" där man rakt upp och en går igenom en grupp med ciklider har stått mig lite högt upp i halsen efter de tidigare stämmorna där det nästan bara varit sådana.
Jag tycker att det enbart är positivt att man testar lite nya vägar och jag tycker att det låter mycket intressant - sedan får vi väl diskutera på årsmötet om vi tycker att utfallet har blivit bra för att ge en vägledning till hur vi skall köra i framtiden. För något måste i alla fall göras för att stämmorna skall överleva.
Som en pettitess kan jag för övrigt nämna att jag pratade med en i telefon igår som inte är så himla ciklidintresserad, men när jag nämnde att Oliver Knott skulle komma så nappade han direkt och lovade komma.