Det där är mina gamla fiskar. Jag sålde dem till en trevlig dansk i Småland för inte så länge sedan. Jag kan bara gratulera, det är ett fint par och på denna videonser du dem i lektagen för ett par veckor sedan:
http://vimeo.com/16148927
De har inte så mycket orange färg men rätt mycket gult och blått när de är i form. Efter flyttarna och misslyckandet i Småland är det inte märkligt om de är lite matta i färgen. Jag tror att det går att få ytterligare kraft i färgen med ett riktigt bra färgfoder.
Lycka till!
olof
Ah, vad roligt. Misstänkte nästan att jag skulle finna den ursprungliga ägaren här... Jag tror att de lär färga ut när de sammanförs igen. Honan var ganska sargad när jag hämtade dem, men har som sagt var hämtat sig bra bara under den här veckan. Riktigt roligt att se filmen! Har du dragit upp några yngel någon gång från det här paret? De ska nog färga ut med tiden igen... Har du någon aning om hur gamla de är?
Som sagt jäkligt kul att finna den ursprungliga ägaren! Det är redan fiskar jag har förälskat mig smått i. Hannen är riktigt grym när han glider omkring i karet, majestätisk..
/Jocke