Ja jösses vad mycket upptäcker man när man börjar rota efter artiklar. Ska ju inte klaga över att ha tillgång till en guldgruva, men det är lite svårt att hitta bland alla godbitar bara - ser inte skogen för alla träden, som man säger.
Jag kanske är ensam om detta, men jag upplever att det är svårt att hitta diverse mer specifika artiklar ibland. Vid sökning får man ibland upp minst femtio som bara flyktigt vidrör det man söker. Så det kan ta tid att finna just den artikeln som innehåller just det jag är ute efter. Skulle önska att det fanns en mer tydlig kategori-indelning i någon form för att hitta lättare. Både i form av en kategorisk katalogindelning och som kategorirubrik till artiklar funna vid sökning. Behöver ju inte vara så strikt i alla fall då många artiklar är mer allmäna eller korsar flera olika kategorier etc.
Ett tips till skulle ju kunna vara att koppla länkar i artbeskrivningarna till artiklar som är skrivna om arten, eller som tar upp något i allmänhet av intresse som är förknippat på något sätt med arten.
Allt för att sprida vetskapen om den här guldgruvan. Ett arbete som naturligtvis inte måste få en komplett funktion över en natt. Det är ju något som kan få utvecklas med tiden i den takt som är sund för de som får jobba med det.
Smike;)
http://hem.bredband.net/stemik/