Wilhelm När jag fyllde på vatten och det bara var två decimeter kvar, så var jag tvungen att kolla om jag fått svar på mitt mail. Det hade jag och var naturligtvis tvungen att svara på det mailet. Tog lite tid och hörde att det skvalade i rummet lite längre bort. :o Det kom ju inte så värst mycket men tillräckligt för att bli blöt om fötterna. Nu ska jag bygga om en brandvarnare till en vattenvarnare! Det ljud som en brandvarnare ger kan ju väcka vem som helst!
DaRe Jag gör samma saker hela tiden och jag funderar på om man kan fixa det hela med en nivåvakt och relä som stänger vattnet på något sätt. Jag vet inte om någon finns på marknaden som kan lösa det hela.
Wilhelm Inte i mitt fall! Jag har suttit bredvid akvariet som vattenfyllts och jag upptäckte att det rann över först efter en stund! Och jag sov inte! Hade bara tankarna på annat håll ;)
jinnarparen Ett snöre på fingret kanske kan vara till hjälp, kostar inte så mycket. Samt se till att hålla tankarna på det du gör NU, dvs fyller på vatten.
Pierre_N Det är redan uppfunnit Wilhelm, har en sån själv. Det är till för att man inte ska fylla över badkaret. En dosa med en ca 3 meter lång sladd till, änden på sladden fäster man med en sugkopp på glaset så högt man vill att vattnet ska komma. Den piper för att varna. ;)
Wilhelm Ett snöre på fingret kanske kan vara till hjälp, Är det inte risk att man sitter där och undrar varför man har ett snöre runt fingret? B(
JockeB Hehe fiskarna mår säkert gott, först sprattlar dom torrlaggda och sen får en brandslang i nyllet:D Hehehe.
nicson Hehe fiskarna mår säkert gott, först sprattlar dom torrlaggda och sen får en brandslang i nyllet:D Hehehe. Vilka muppar! Köp svenskodlad fisk...:S
cfakvarielagret Hur många ska du ha http://www.malmbergs.com/index.htm Övrigt | Hem- och hushållsapparater | Brand och hemskyddsutrustning
Wilhelm :) Jag behöver bara en, men jag ska bygga ihop en av en brandvarnare först innan jag ger upp! Har ett halvt dussin liggandes!