Runt 20 cm var den största hanen när han bestämde sig för att en hane var tillräckligt. Har för mig att jag hade 6 eller 8 st i ett 576l kar. Vet ej om det bara är min bifasciata hane som attackerar i mörkret gärna mot magtrakten på de andra fiskarna. Och det brukar bli rätt ordentliga skador av beten. Har hänt ett flertal gånger när han har fått nya invånare i karet att dom nya fiskarna har börjat jaga bifasciatan och tryckt undan han ordentligt. Sist det hände var det min citrinelum hane som blev kung i karet en kort stund iaf för på morgonen när det tänds i karet igen så har bifasciatan tagit över karet igen och oftast så har dom andra fiskarna ett stort bit märke just vid magtrakten. Likadant är det med levande föda på dagen bryr sig bifasciatorna knappt om levande men släcker man ner och väntar en stund så ser man hur dom kommer under ifrån och tar födan. Fler som har liknande erfarenheter?
Intressant Cronan, har jag aldrig varit med om eller lagt märke till iaf.
Jag hade en grupp på 7st Bifasciata "rio aqua dulce" på uppväxt i ett 540l, dom lekte och var hyffsat aggressiva men inga dödsfall eller skador på dom andra, vid detta tillfälle var nog min största hane ca 18-20cm sen gjorde jag mig av med resterande gruppen och behöll lekparet vilket jag ångrar mig bittert än idag, hanen slog ihjäl honan ganska omgående efter det!