FINN
Dom små Malaysiska Channa limbata/gachua växer på. Dom är nu ca:3cm
DaRe
Ser ut som små guppies ;)
FINN
Aningen aggressivare bara B(
FINN
Channa gachua assam
FINN
Channa sp red fin
FINN
Red fin
DaRe
Riktigt häftiga firrar är det minsann
PatrikMalmo
Bilderna rakt framifrån är klassiker - "det rör sig något därframme, kan det gå att äta?" *s* Najs firrar!!
FINN
Tackar :D Jag gillar bilderna rakt framifrån, dom har en sådan 'sur' uppsyn. Här är två bilder på en vanlig Stewartii
PatrikMalmo
Sant, de ser verkligen "grumpy" ut... minns från när jag hade en art själv (eller ja, har en art n också, men det är en singelfisk). Trots att de inte är särdeles stora, inte ens de största av dem (mina arter har varit små), så får man ändå lite känslan av att "det som är jag kan gå att äta" eller "jag har barn, vad muckar du för?" *s* Otroliga fiskar!!
FINN
Ny lek! Channa gachua assam. Man ser tydligt hur hanen tuggar :D
DaRe
Häftigt med en sådan fisk som ser så kaxig och sur ut att de ändå är sådana väluppfostrade föräldrar.
PatrikMalmo
Ett oharmoniskt par kan slåss något otroligt... fast när de väl blivit föräldrar så är det tjuriga och kaxiga ett klart bra drag, som förälder. De går utan tvekan till attack om ynglen hotas (iaf gjorde mina det).
Finn,
kul med lek och att du lyckats plåta den ruvande hannen - när mina ruvade var de sjukt skygga. Snart får du skriva en bok!! ;-)
Hilsen,
/P
DaRe
Eller en artikel i ciklidbladet!!! Det vore riktigt kul, med alla dessa bilder vore det klockrent. (Alla artiklar behöver ju inte vara ciklider)
PatrikMalmo
+1!
Perfetto
Hopp och förtvivlan!
Hej och tusan också : (
Hej därför att jag är ny här på forumet, och tusan också att mitt nya 720-projekt är en tank tänkt för mycket rening och god genomströmning.
Det kommer vara en Eheim Compact +3000 och en väldigt god filtrering i det karet....vilket inte låter som idealet för Channor.
Jag hade Channa Bleheris i ett mindre 220-kar för några år sedan, med mindre pump och LED-spottar som belysning. De var härliga både till utseende och "personlighet", och med den här tråden blir jag helt nytänd på dem.
Skulle det fungera med Channor i min nya tank? Jag kan reglera flödet i pumpen givetvis, men vattenkvaliteten blir ju inte svartvatten eller surt heller.
DaRe
Välkommen hit Perfetto
FINN kan detta bättre men jag tror de ska ha ganska lungt vatten mycket växter gärna vid ytan och så ryktas det om att man inte ska byta alltför ofta... Surt vet jag inte om det behöver vara.
Ove-Planstedt
I min Channaburk, 750 liter, så har jag en Eheim compact 3000l/h bakom en filter matta och det fungerar bra. Överlag så gäller många växter, gärna flytväxter, och inte alltför täta vatten byten. Jag byter ca 25 % vatten varannan månad men det finns dem som byter än mer sällan, men det beror på hur mycket växter du har antal fiskar mm.
Perfetto
Ja i min förrförra 220-tank där jag hade Channa Bleheri körde jag med svag pump och lite ytväxter. Bytte vatten max en gång i månaden.
Men vill de inte har lite surt vatten, har jag för mig?
Perfetto
Ove I min Channaburk, 750 liter, så har jag en Eheim compact 3000l/h bakom en filter matta och det fungerar bra. Överlag så gäller många växter, gärna flytväxter, och inte alltför täta vatten byten. Jag byter ca 25 % vatten varannan månad men det finns dem som byter än mer sällan, men det beror på hur mycket växter du har antal fiskar mm.
- Vad har du för pH i den tanken?
Har du te-färgat vatten eller klart?