Ja
Ja, dom var vf, jag hade dom i 5 år och jag sorterade hela tiden bort dom som inte var tillräckligt gula och tillförde nya tills jag var helt nöjd.
Att jag sålde dom var dels för att jag tröttnade på dom dels för att del finansiera mina Golden Kalambo.
Men som alltid när man säljer iväg bra fisk så ångrar man sig efter ett tag :(
så är det nog. Hade gärna behållet mina Golden Kazumba också, men behövde platsen till ilangin. Ja dom ser gula o fina ut dina gamla ilangi. Tror det är ganska svårt idag att få tag på rikgit gula vf ilangi. Dom lever ju i en liten vik och finns inte i obegränsad mängd. Det verkar följa med en del med rött i när det kommer hem vf. Dom fångar det dom hittar. Man kan ju hoppas att dom inför fiskestopp på ilangin ett par eller tre år i allafall så att dom kan återhämta sig lite. Det gäller nog fler varianter av tropheus också. När man ser riktigt snygga ilangi förstår man att troffenördar vill ha dem (även Svensson, tills han ser prislappen i allafall)
Ja Golden kalambon är ju ingen billig troffe. Såg att Airfish begärde 300 euro/st för alla OB troffar, oavsett variant, Kan tänka mig att just kalambon är en av de dyrare då den är snyggast av de ob varianter jag sett på bild.