DaRe
jo jag har tänkt samma tanke att de utvecklas väl med tiden de är som sagt små nu.
cf 'escondido' kanske?
DaRe
Lite fler bilder. Lite naggade i kanten efter lite bråk med ett lekande par av salvinis
Cronan
Fan inga sådana bilder jag ska inte ha fler CA-ciklider;). Tycker att detta är en av de finaste CA-cikliderna blir nog så att jag får göra plats till ett par här hema. Grymt fina Dare.
DaRe
Tack Cronan,
jo formen och attityden är riktigt läcker. Inte särskilt griniga ännu i alla fall.
Ligger alla på mellan 13-17cm TL
Micke-Jarhl
fina bilder DaRe...kan se om jag har en bild kvar på mina om du vill se
DaRe
Jag vill gärna se hur dina såg ut Micke!
Och, visst alla som vill peta upp bilder i denna tråd eller CA-bilder tråden.
Micke-Jarhl
Då ska vi se de 2 första är på en hane ungdjur lite bleka visserligen annan kamera
sen hittade jag bara på honan där hon är äldre sen tror jag min hane dog hade en grupp sålde 1 par till Ove minns jag sen den sista är honan med sin nya kavaljer dock osäker om det verkligen är en escondido vad tror ni?!sen kan jag tycka att det kan kvitta de är lika fina vilket som iaf väldigt snarlika...
DaRe
Snygga. Din ahar helt klart mer mönstring på "nosen" och ser lite annorlunda ut i mönstringen på övre halvan av kroppen. Sedan dina ljusare än mina tror jag.
Micke-Jarhl
jo fisken är lite mera turkos blå i botten tror jag...
Jimmyottosson
tips på vart man kan hitta ex som dessa på runt 15cm? Otroligt fina!!
DaRe
Just nu finns nog inte så många i butiker misstänker jag. Jag vet inte heller vad som finns i ditt område.
DaRe
Hanne?
Micke-Jarhl
Hej hur stor är den? Men jag tycker det ser ut som en ung hane
Ser hög kraftig ut brant panna dessutom fin fisk iaf
DaRe
Jo den är inte gammal. 18cm cirkus. Jag tror jag har 4 hannar, men funderade lite på hur den svarta fläcken på ryggfenan ska se ut på honorna?
Micke-Jarhl
DEn svarta pricken kan finnas på hanarna åxo dock har jag aldrig sett fläckar på en gammal vuxen fisk kanske tillfällighet?
Honorna blir sällan över 14-15cm (iaf vad jag har sett) mer rundade och nätta formen
DaRe
Min minsta dog idag. Jag tror han fick ta en del stryk då synspilorna och Salvinin leker samtidigt i akvariet. Han var lite medtagen igår och nu i det närmaste död så jag skar av ryggraden bakom huvudet nyss. Tråkigt, men jag har 4 hannar och han var minst.
Jag ser inga stridigheter och undrar om det sker under nattetid eller i den direkta gryningen??
stepside88
Beklagligt :I
DaRe
Närbild
Tisse89
super fin bild dare!
mvh Christofer
Micke-Jarhl
HÅller med snygga! EN diamant i karet ....