DaRe Hona antar jag med avseende på fläcken på ryggfenan. Fläcken på gällocket är inte entydigt tror jag. Har jag rätt i mina antaganden?
RobinH Hona antar jag med avseende på fläcken på ryggfenan. Fläcken på gällocket är inte entydigt tror jag. Har jag rätt i mina antaganden? Ja Jag tror det e en hona DRE! hur många har du? lägg in något foto på dom andra oxå;) alltid kul med fler foto hehe
DaRe Jag har 3 och just denna köpte jag för jag tror det är en hona. Jag ska försöka få tag på de andra (med kameran) men de är väsentligt mindre gul/röda och snarare åt det blå hållet *-) och svårare att fånga på bild. Skraja...
Lundensis Ja Jag tror det e en hona DRE! hur många har du? lägg in något foto på dom andra oxå;) alltid kul med fler foto hehe Jag håller med dig.
DaRe Några bilder på fisk nummer 2. Förmodad hanne, trodde det var hona då jag köpte den. De är små och de 2 första ligger på c:a 6-8 cm TL. Denne jagas hårt av fisk nummer 1 och något av fisk nummer tre som kommer senare då jag lyckas fånga den blyga rackaren.
JockeB Nummer 1 är en hona, och nummer 3 en hane, den har mycket mera blåa irriserande fläckar, framförallt på gällocken vilket honorna saknar nästan helt.
JockeB Du menar nummer 2. Nummer tre ej postad ännu. Lite otydlig text ovan inser jag nu. Hehe ja nu ser jag, var nog jag som läste lite snabbt:) Ja nummer 1 hona och nummer 2 hane.
DaRe Jag siktade på 2 honor och en hanne, men håller med om att det antagligen är tvärtom. Nåja det är ju helt ok.
Micke-Jarhl Jag siktade på 2 honor och en hanne, men håller med om att det antagligen är tvärtom. Nåja det är ju helt ok. Du har helt rätt 2+1 men jäkligt fina vårda dom väl hehe....
Micke-Jarhl Tackar. Är det normalt att honan är så pass mycket gulare? japp det är min åxo mera färgglad hela fisken typ
Lundensis Slänger in några halvkassa bilder på mitt salvini par, den sista togs med blixt. Jättesnygga!