Jag vill inte regna på din parad...men jag får inte ihop det riktigt!*-)
De är alltså enligt Neonfisken VF djur? Men samtidigt säger dom att "ett mindre antal i kullen varit såna här"????? Har dom fångat en hel kull i naturen och sedan dragit upp dom i Köpenhamn.......hmmm. Dom där danskarna dom kan dom ;)
Ingen fara. För det första håller jag ingen parad så du får regna hur mycket du vill.
Som jag sa, jag var tveksam redan från början.
Ja, de som de hade var alldeles uppenbart från samma kull. Du kan se bilder tidigare i tråden på hur små de var när jag fick dem för snart 5 månader sedan. Och de hade väl då ca 10-15 st när jag köpte mina fyra. De kostade 125 SEK/st - samma pris som jag får ge för odlade här hemma.
Nu använde de kanske inte just ordet "kullen" så vi ska inte gå in på hårklyverier. De är sålda som vf med fångstplats Rio Putumayo Colombia.
Idag bryr jag mig inte ett skit om de är vf eller inte. Men jag tror faktiskt mer på det idag än när jag köpte dem. Om de sen är det eller inte - who cares? Inte jag i alla fall. Men det är ju ett intressant diskussionsämne.
Nästa gång jag är i den danska huvudstaden så ska jag åka dit och fråga dem lite mer om det.
Det är ju tveklöst så att de har en hel del intressant fisk som man inte hittar på många andra ställen och en hel del av det uppger de vara vf. Men kanske de ljuger? "Dom där danskarna dom kan dom", ju! ;) Vi är ju svenskar och det är skillnad det minsann.
//Kaj