DaRe Härligt att höra, men blir ju lite nyfiken vad du har för fiskar, kan tipsa dig om en nyöppnad del i forumet för presentationer av nya ;)
DaRe Jag är lite nyfiken på vilka fler som har dessa underbara fiskar och har lust att slänga in lite bilder. Sedan är jag nyfiken på vad ni tycker om artikeln i senaste CB. Har ni liknande erfarenheter av deras beteende utveckling?
DaRe En bild från idag där de inte har lekfärger. Vore kul att se lite bilder å andra som har denna art...
pereli Jag är lite nyfiken på vilka fler som har dessa underbara fiskar och har lust att slänga in lite bilder. Sedan är jag nyfiken på vad ni tycker om artikeln i senaste CB. Har ni liknande erfarenheter av deras beteende utveckling? Här är en bild på en av småttingarna från dina fina föräldrar :D Gillade din artikel, alltid intressant att få mer info om fiskarna man har i sina kar.
DaRe Härligt att se hur de vuxit, ser ut som en hanne. Hur stor är han nu? Kul att du gillade artikeln, du är först att kommentera den ;)
DaRe Skulle definitvt tippa på hona. Svagare lutning på huvudet och mildare uttryck över ögonen. Hur är storleken dem emellan?
pereli Härligt att se hur de vuxit, ser ut som en hanne. Hur stor är han nu? Kul att du gillade artikeln, du är först att kommentera den ;) De närmar sig 10cm. Känner igen mycket av beteendet du beskriver. Hanen gräver och gräver, men har ännu inte lyckats att lura med sig honan till gropen :D Undrar om han behöver gå en kurs :)
pereli Skulle definitvt tippa på hona. Svagare lutning på huvudet och mildare uttryck över ögonen. Hur är storleken dem emellan? Honan är någon cm mindre än hanen.
DaRe Mina leker väldigt sällan numer, 1 ggr per 3 månader hela tiden däremellan jobbar hannen som du säger. Honorna är svårtflörtade :)
pereli Mina leker väldigt sällan numer, 1 ggr per 3 månader hela tiden däremellan jobbar hannen som du säger. Honorna är svårtflörtade :) Jo, det verkar gå i olika perioder. För tillfället har han tagit en paus :)
pereli Håll oss uppdaterade på hur det går alltid kul att se andras Guianacarabilder! Japp, återkommer med mer bilder och info senare
DaRe Lite nya bilder på mitt par. Blev lite inspirerad av Banderad, tack för det :disappearing_mid: hehe De flesta på hannen och två på slutet av honan. Jag hade väldigt skitiga rutor så jag ska försöka fixa mer bilder längre fram. Några är med mitt nya makro hehe. Gillar det. mina första bilder någonsin med makro.
Banderad Lite nya bilder på mitt par. Blev lite inspirerad av Banderad, tack för det :disappearing_mid: hehe De flesta på hannen och två på slutet av honan. Jag hade väldigt skitiga rutor så jag ska försöka fixa mer bilder längre fram. Några är med mitt nya makro hehe. Gillar det. mina första bilder någonsin med makro. Hehe, så lite så :) Hojta till när du har smått av dem igen. De behöver definitivt spridas söder ut :) /Jocke
DaRe Jag med flera får jobba på det, jag tror iofs det finns en lirare som odlar lite längre söderut (Nicke SA...)