affealien hur går det för er .. Blir det någon lek ? :D Tempen i karet sjönk 2 grader sedan jag monterade belysningen jag köpt av dig och plockade bort locket och efter de har de inte lekt något mer. Höjde tempen på värmarna i går faktiskt så får se vad som händer nu.
Alex Tempen i karet sjönk 2 grader sedan jag monterade belysningen jag köpt av dig och plockade bort locket och efter de har de inte lekt något mer. Höjde tempen på värmarna i går faktiskt så får se vad som händer nu. hehe , tror inte jag sålt någon belysning ? Eller ? Hoppas det släpper vad det lider o blir smått :-D
affealien hehe , tror inte jag sålt någon belysning ? Eller ? Hoppas det släpper vad det lider o blir smått :-D Haha nej det var ju en annan alex, lätt att blanda ihop folk på forum. :D Jaa det hade varit kul att få ett gäng man kunde försöka dra upp.
DaRe Äääääääntligen leker de små skitfiskarna. ;) Finns har äggläggningsröret framme och de har uppenbarligen nåt fuffens för sig i grottan. Jag hoppade över vattenbyte i helgen då jag inte ville störa en aktivitet som din lovande ut. Frågan är bara om jag kommer orka dra upp ynglen. :/
lotusvira Hej! Klar du skall dra upp ynglen, Villken variant är det du har? som jag har sökt efter den fisken. Mvh Birgitta:D
DaRe Jag har den som rubriken på tråden anger ;) Guianacara geayi från Oyapock Mamma och pappa syns här: http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=392 samt här i lekfärger: http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art_fangstplats.php?ID=392&fangstplats=Rio%20Oyapock&fp=01
lotusvira Så fina, hur fort växer yngelna? Om jag inte lyckas hitta några, och du har lyckas dra upp några finns det möjlighet att få köpa några då? Mvh Birgitta
lotusvira Guianacara variant vilken?? Hej! Hitta två Guianacara på Akvarie Leasing. Dom viste inte vilken variant det är, och inte kön på dom. finns det nogon som kan hjälpa mig med det? Mvh Birgitta:)
DaRe Det är inte geayi det ser man på att de har svart längst fram på ryggfenan, men jäkligt snygga var det!! Det är inte heller dacrya då de har en mer distinkt punkt på hakan snarare än en rand. Då återstår egentligen Guianacara owroewefi eller Guianacara stergiosi . De owroewefi jag sett har haft munenn mer bakåtsvängd inte fram som en spets, därför skulle jag gissa (ej hög sannolikhet att det är rätt) att det är Guianacara stergiosi . Kolla lite här: http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_slakte.php?ID=9
lotusvira Stergiosi kan det nog vara. Dom är lite turkosskimrande på sidan tycker jag. De är lite skilnad i storlek och den ena har längre rygg- fena och bukfena.Så har jag tur så är det ett par. Vad tror du?går det att se, bilerna är inte så bra. Men dom är så fina kunde inte låtabli att ta dom. Hur går det med dina yngel? Köper gärna yngel av dina änå.
DaRe Det kan också vara owroewefi, klla denna film om du vill se några vackra dylika: 8fkBT2_SIUM Mina har verkliugen lekt, honan har börjat färga ut i de klara färgerna hon får när hon går med yngel, jag tror de får så skarpa färger för att ynglen ska hitta sin mor och far lättare. Signalfärger till ynglen. Detta för att de färgar ut i dessa färger först efter att ynglen börjar bli frisimmande eller åtminstone kläckts.
DaRe På filmen så är det nog snarare två hanar som utmanar varandra om revir. Det brukar vara kul med mer än ett par. Jag har dock endast ett par och är nöjd så. Jag tycker han har ett väldigt snyggt akvarium och denna art mår definivt bäst med många gömställen, om den trivs kommer den ändå att visa sig.