Jag är bara nyfiken då jag är ny på Xeno. Hanarna ryker ihop o då går det i 200 knyck i burken, vissa hanar kommer bara fram vid matning. Troffar känns helt plötsligt lika stillsamma som typ diskus efter att man försökt fota Xenotilapia.
jag är oxå ganska rudis på xenos men det verkar funka rätt bra med flera hannar oxå den ena hannen går i sällskap med den dominanta men är klart undergiven så han får helt enkelt vara, skulle inte förvåna mig om han leker av honorna när den dominanta bråkar med den andra som har andra sidan på akvariet, men den dominta har alla honor just nu.......:-|
har inte så många revir i akvariet utan bara ett par rejäla stenar som delar av lite i akvariet kanske funkar sämre med massa sten i har sett andra odlare som kör i princip rent akvarie.
för några år sen körde jag dem ihop med lite tuffare callochromisar och då var de alldeles för veka, det slutade med att de tynade bort blev bara en hanne kvar......nu testar jag med att köra rena xenokar med flera olika sorter i + kanske nån snäckis och julle men snäckisarna är klart dominanta och går över hela karet och vallar sina yngel utan problem, jullarna har tagit ett hörn i revir och det låter de andra fiskarna bli att simma in i.
i ett annat kar har jag 3 sorters xenos med cyprisar och jullar där slåss jullarna med cyprishannen så det ryker om det och då passar xenos på att leka brukar se rätt kul ut med dessa fullfartsattacker som cyprisarna gör på jullen men som sagt att fota en sån e ju stört omöjligt, lite likt boopsen som simmar runt i 180 hela tiden och jagar allt och alla:D