Mikael-W Alltid finare färger på bild än i vattnet: Paracyprichromis nigripinnis Jepp, de blir verkligen bra på foto. De reflekterar väl blixtljuset på ett bra sätt. Minns hur förvånad jag blev när jag såg mitt första foto på nigripinnnis.
Suma Mikael Jepp, de blir verkligen bra på foto. De reflekterar väl blixtljuset på ett bra sätt. Minns hur förvånad jag blev när jag såg mitt första foto på nigripinnnis. Ja det är fisken med inbyggd Photoshop...
Ola-Svensson Alltid finare färger på bild än i vattnet: Paracyprichromis nigripinnisNär ljuset kommer från sidan kan det smälla till och bli lika fin i "verkligheten"
Suma Ola När ljuset kommer från sidan kan det smälla till och bli lika fin i "verkligheten" Ja visst är de fina i verkligheten också,tyvärr så får jag så sällan in solljus från sidan i karet...positionen bör vara likvärdig med det heligaste altaret i Karnak, kanske har Ra haft ett finger med i spelet. Nigripinnisarna,verkar som de har en pigmentering typ fluorocerande både vid typ 450nm samt typ 640nm...
DaRe Cool bild. Hade inte du en bild på nätet av ophthalmotilapia ventralis moba som var grym utan dess like.
Suma Cool bild. Hade inte du en bild på nätet av Ophthalmotilapia ventralis moba som var grym utan dess like. Menar du: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=889803
cichlids4fun dickfeldi moliro yngel filmat i akvariet var tvungen att testa min mobil den ska ju vara vattentät så jag testade att filma under vatten, blev ju rätt hyffsat tycker jag, men stäng av ljudet om ni inte vill veta hur fiskarna har det i akvariet;)iEWdHW3TgWg och lite occelatus filmat utifrån akvariet 0CtJAbbgL6Q och lite xenotilapiior oxå filmat i akvariet nht2WkFoksw
DaRe var tvungen att testa min mobil den ska ju vara vattentät så jag testade att filma under vatten, blev ju rätt hyffsat tycker jag, men stäng av ljudet om ni inte vill veta hur fiskarna har det i akvariet;)iEWdHW3TgWg och lite occelatus filmat utifrån akvariet 0CtJAbbgL6Q och lite xenotilapiior oxå filmat i akvariet nht2WkFoksw Ser ju ut att fungera klockrent i alla fall!
cichlids4fun Mikael Himla bra! Har du ett vattentätt stativ också? Det skakar ju inte alls. ställde den i gruset mot framrutan:D
maltandis Eretmodus marksmithi Kigoma Lite nya bilder (kanske för artregistret) på mina hestnaeser ;) Yngelbilder får vi nog vänta med en månad eller nåt. Fisken hette ju tidigare Eretmodus sp north Kigoma. Har nyligen blivit omdöpt.
DaRe Lite nya bilder (kanske för artregistret) på mina hestnaeser ;) Yngelbilder får vi nog vänta med en månad eller nåt. Fisken hette ju tidigare Eretmodus sp north Kigoma. Har nyligen blivit omdöpt. Snygga! Eretmodus marksmithi , va?!