Goran-A
Jag kan inget om dessa malar men jag fotade denna snygging hos en kompis för något år sedan.
Detta får bli mitt bidrag till denna tråd tills vidare.
Mvh Göran
imported
Hej!
Voov vad fina dom är man får ju abstinens besvär bara av och titta på dom,/ Ann-Mari
chippog
nu har jag haft mina två i ett år eller nåt. så börjar du, annmari, skriva om de samt jag drömma om yngel, då säger dottern igår eftermiddag: kolla malen! då sitter hannen på ett blad mitt i den mest strömmande delen av karet, åker upp och ned som en vante och vakta ett femtital egg..... till att börja med: lycka! men nu börjar frågorna: ska jag ta ut de ska jag ha de där, ska jag lägga bladet i en sån der flytande plastgrej med hål till vattenbyte? vad löjligt nervöst jag känner mig.
Broddan
imported
Hej!
Hej!
Chippoq mina abstinens bevär ökar nu efter grenmal, på Måndag får jag veta, jag jagar under tiden efter dom går in på alla akvariesjater jag kommer åt, men det finns fina filmer med dessa grenmalar på youtube har jag sett / Ann-Mari
kalven
Har ett lekpar sturisoma aerum som leker konstant så länge man har en xtra cirkulationspump i karet, har du andra fiskar i karet så kommer alla yngel att dö ganska snart efter kläckningen hade bara malar i burken från början och då fick jag några från varje kull att överleva, men sedan slängde jag i 30 neontetror å sen dess är alla yngel borta efter 2 dagar!
imported
Hej!
Hej!
Lycka till chippoq jag håller tummarna för att du får en fin yngelkull vad roligt jag gläds med dig Mvh Ann-Mari
imported
Hej!
Hej!
Min anläggning komemr bara och innehålla grenmalar ingen annan fisk, då jag ska odla dessa, allt är förberett, jag riktigt längtar / Ann-Mari
kajp
Har med ett gammalt foto på dessa sedan är inte problem o få lek utan att få upp ynglen.
chippog
få se nu, första bilden som jag laddar ned. dålig kvalitet men bladet åker i strömmen som bara den. malpappan har tagit lite rast. konstigt att vinkeltetrona i karet inte ger sig på äggen?? tack för tips, tillrop och länken! kanske blir det fler fotos och bättre?!!
DaRe
Riktigt kul bild tycker jag!
imported
Hej!
Hej!
Fin bild chippoq nu väntar jag på mina sen kommer bilder upp / Ann-Mari
chippog
tack dre och annmari! ska hälsa min dotter som tog bilden. jag kan ju inte säga det själv att bilden är kul. jag är ju jävig som stolte ägare till malarna...
annmari, dig önskar jag lite tålamod, lycka till och snart mycket glädja!
chippog
å här har vi farsan, tror jag. nån som vet vilken art jag har i karet? ledsen för reflexerna. vi får öva lite, med detta...
imported
Hej!
Hej!
Fin bild chippoq / Ann-Mari
kajp
Stureosoma ägg ett par timmar innan kläckning.
imported
Hej!
Hej!
Fin färg på äggen / Ann-Mari
Wilhelm
Hej!
Fin färg på äggen / Ann-Mari
Finare än Fabergéägg!;)
imported
Hej!
Hej!
Nja nja Wilhelm kanske inte riktigt men visst grenmals äggen är fina / Ann-Mari PS Dom är nog dom vackraste jag sett från en fisk;)
DaRe
Läcker bild Kaj