Hockepocke Vad är det för sand du kör? http://www.unipacpet.co.uk :) Slängt påsen men det är ifrån Unipac...vit finkornig sand 0.2 --->
Hockepocke Jepp Aquascape rakt enligt senaste modet:) Jag tycker att det blev snyggt, o när algerna kommer så kommer "livet" oxå, bra gjort Hockepocke. Har du någe annat kar att ympa in bakterier från så går det betydligt fortare att komma igång. Det finns även bakterier på flaska, eller går du ut i backen och silar en näve luftig matgjord och tillsätter. Tackar :-) Har slängt i lite bakterier på flaska. Kanske blir lite firrar i nästa vecka.
Hockepocke Snyggt, det ser ut lite som en sagovärld =) :) Hoppas det blir ännu mysigare när växterna växt till sig o lite invånare simmar omkring! Tack!
Hockepocke Snyggt! Är det Anubias du planterat i sanden, eller ser jag fel? Helt riktigt!!! Du ser rätt.
HaE Nu är det planterat lite, nu får man hållas ett tag så vattnet blir klart o med fina värden. Sen blir det lite invånare....:D Karet blev kalas snyggt:)! Snygg aquascaping. Ska bli kul att se med firrar i.
Hockepocke HåKaret blev kalas snyggt:)! Snygg aquascaping. Ska bli kul att se med firrar i. Man tackar:) Ser åxå fram mot att få i lite fesk!
Hockepocke Riktigt nice! Blev jættefint med ett vitt vision med, ser fram emot uppdateringar! =) Tack å mycket :-) Här är en liten rackare jag gärna vill ha i karet!!! 3 stycken tror jag blir lagom. Garra Panda/fl...
Hockepocke Då har du fotbadet fixat mao. Njaaa, det är ju Garra Rufa som käkar hud. Dom e ju inte snygga att ha i ett kar......gråa..... :)
drd Ser fram emot en helhetsbild på karet me bänk och hela millevippen när det kommit i lite kul fisk :)
DaRe Njaaa, det är ju Garra Rufa som käkar hud. Dom e ju inte snygga att ha i ett kar......gråa..... :) Ja det har du rätt i.
Hockepocke Ser fram emot en helhetsbild på karet me bänk och hela millevippen när det kommit i lite kul fisk :) Ska lägga upp en helkarsbild så småningom. Köpte en L-128 idag! Pytteliten....
Hockepocke Nu har karet stått i 2 veckor med växter o en vecka med lite fisk i. Alla ser ut att trivas, både växter o fisk. Växterna har vuxit ca 5cm redan :-) doserat med EasyLife Carbo varje dag och med EasyLife ProFito varje vecka. Så idag/natt kolla jag PH då jag inte lagt i PH buffer ännu....B( PH låg på ca 7.5-8.0 så det va till att förse vattnet med PH buffert, och nu ligger det rätt....ca.7.2. :D Så nu lär fiskarna må ÄNNU bättre! Tjooohoooo....