Olorin Marcus Nu tycker jag det börjar likna något. PH ser ut att slutat sjunka vid 5. Precis släppt i fyra tetror som test. Ser ju fint ut det där. Verkligen tefärgat. Hur går det förresten med dina andra kar? Har du några bilder i någon tråd?
Marcus-Karlsten Ser ju fint ut det där. Verkligen tefärgat. Hur går det förresten med dina andra kar? Har du några bilder i någon tråd? Tack, jo de rullar på men de är lite igen växta just nu så det är inte lägge för bilder.
Olorin Marcus Tack, jo de rullar på men de är lite igen växta just nu så det är inte lägge för bilder. Finns det några Pucallaensis kvar än?
Marcus-Karlsten Finns det några Pucallaensis kvar än? Jo då, Några av dina gamla lever och lite nya har till kommit.
Olorin Marcus Jo då, Några av dina gamla lever och lite nya har till kommit. Härliga nyheter. Är det någon som har färgat ut blå?
Marcus-Karlsten Härliga nyheter. Är det någon som har färgat ut blå?Nej, hanen jag fick med från dej är fortfarande dominat, de andra har inte gort så mycket väsen av sej.
Olorin Marcus Nej, hanen jag fick med från dej är fortfarande dominat, de andra har inte gort så mycket väsen av sej. Du får väl flytta in ett par stycken i det här nya svartvattnet så kanske de blommar ut?
Marcus-Karlsten Du får väl flytta in ett par stycken i det här nya svartvattnet så kanske de blommar ut? Jag tror inte det, är sugen på någon ny sort. Får se vad som dyker upp.
Olorin Innan jag la av var jag sugen på Luelingi, men jag lyckades aldrig hitta någon. Vad har du för tankar?
Marcus-Karlsten Lägges rapport Japp, lite tid har gått. Tyckte det var dags med lite fisk så jag bytte 50% av vattnet och släppte i ett stim rosentetror. De såg lite hängiga ut dagen efter så jag bytte byte 50 % till, dagen efter var de döda (kanske inte den lämpligaste tetran för detta projekt, någon som har koll?). Hade i några plantor "pista" även de dog på två dagar. Under skattade nog detta lite. Kommer nu låta akvariet rulla på ett halv år utan fisk för att låta inledningen laka ur. Så lite positivt. Tycker själv det är skitsnyggt! Torvbakgrunden håller ihop perfekt. Vattnet är klart helt utan grumlingar men är ganska svagt brunt. Ingen tillstymmelse till alger, lite mossa hängde med en rot och ser ut att ta sej. Sammanfattningsvis så här långt. Akvariet pryder sin plats i hemmet, men vist skulle det vara kul med något som simmade lite.
glasblasaren Väldigt snyggt akvarium du har men varför inte köra ett gäng kardinaltetetra? Kör själv ett 222 kar med svartvatten med en massa kardinaler det funkar kanon dom leker tom ibland
Moving-Waves Vad bytte du med för vatten? Med väldigt lågt pH kan det vara vanskligt att byta större mängder vatten, särskilt om det nya vattnet har högre pH.
Marcus-Karlsten Ser snyggt ut, kan de ha torskat dit pga av lågt pH? Vad har du för vattenvärden nu? Kollade just nu har det sjunkt till 4.3 har varit under 4
Marcus-Karlsten Moving Vad bytte du med för vatten? Med väldigt lågt pH kan det vara vanskligt att byta större mängder vatten, särskilt om det nya vattnet har högre pH. Byte lika delar annat akvarievatten (tetrornas tidigare kar ph 6,5) och kranvatten ca 7
Marcus-Karlsten glasblåVäldigt snyggt akvarium du har men varför inte köra ett gäng kardinaltetetra? Kör själv ett 222 kar med svartvatten med en massa kardinaler det funkar kanon dom leker tom ibland kardinal är ju så klart finna, nu är det ju läge att tänka igenom en gång till.
Moving-Waves Så du hade runt 4 och pytsade i 6.5-7 ungefär? Hur länge hann tetrorna gå där? Hur koppade du in dem, byta kar från 6.5 till 4 kräver ju en del gällande inkoppning?
Marcus-Karlsten Moving Så du hade runt 4 och pytsade i 6.5-7 ungefär? Hur länge hann tetrorna gå där? Hur koppade du in dem, byta kar från 6.5 till 4 kräver ju en del gällande inkoppning? Koppade från en halv 10liters hink typ en halv dag. Bytte vatten enligt ovan först.