DaRe Edit: HåE var snabbare! Nej du kan ladda upp bilderna direkt in till forumet. Klicka på "gå till avancerat" och sedan finns en knapp "hantera bifogade filer". Sedan kan du välja din bild, men den måste vara mindre än c:a 370kB om det är jpg. Du kan ändra storleken om du har en större bild: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=63964
Getingen Edit: HåE var snabbare! Nej du kan ladda upp bilderna direkt in till forumet. Klicka på "gå till avancerat" och sedan finns en knapp "hantera bifogade filer". Sedan kan du välja din bild, men den måste vara mindre än c:a 370kB om det är jpg. Du kan ändra storleken om du har en större bild: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=63964 Okej tack. Men om jag redan har laddat upp dom på en annan sida går det inte att länka till dom då och samtidigt få dom infogade i tråden? Skulle ju minska belastningen på era servrar då. Skumt om det inte går. EDIT: Jo det gick visst ;)
DaRe Ja det gjorde det. Ännu bättre om man redan har de på annan site! bra det har jag aldrig testat!
Kajjjan Hur många gånger har du dykt i malawisjön om man får fråga? Det beror ju på vilket djup fiskarna lever i naturen, från 1m till 40m och på 40m djup är det inte så här ljust som på fotona kan jag garantera dig. Jag tycker fotona är klockrena Håe! Instämmer helt med Robin. På 30-40 meters djup är det ganska mörkt oavsett vilket vatten du befinner dig i - säger jag som aldrig dykt i Malawi dock. //Kaj
DaRe svårt välja den en för av den.. o vad har du där själv? Missade din fråga. Jag har bara en billig kompaktkamera: Casio Exilim S-12.
Kajjjan Här kommer en uppdatering på mitt lilla kar Det är verkligen tjusigt! (En tanke som slog mig när det gäller nano: Dunstar det mycket vatten? Tänker på när man lämnar det för att resa bort lite längre tid. Kanske off topic?) //Kaj
Getingen Det dunstar ju inte mer vatten för det är nano. Däremot dunstar öppna kar mer. Hur mkt vatten som dunstar står i proportion till storleken på akvariet samt. Tror även avstånd ifrån lysramp kan påverka då den utsöndrar värme även "hur stor vattenytan" är beroende på måtten.
DaRe Även luftfuktigheten i omgivande luft påverkar hur snabbt avdunstningen sker. Det är inte ett linjärt förhållande. Torr luft ger snabbare avdunstning.
Mikael-W Det är verkligen tjusigt! (En tanke som slog mig när det gäller nano: Dunstar det mycket vatten? Tänker på när man lämnar det för att resa bort lite längre tid. Kanske off topic?) //Kaj Mitt 20 l nano har täckglas, värmare (håller ca 25 grader) och ett litet innerfilter. Det avdunstar ca 2 cm i veckan. Luftfuktigheten är (alltför) låg, 25-30 % (kontorslandskap).
Kajjjan Mikael Mitt 20 l nano har täckglas, värmare (håller ca 25 grader) och ett litet innerfilter. Det avdunstar ca 2 cm i veckan. Luftfuktigheten är (alltför) låg, 25-30 % (kontorslandskap). Ok, är man borta längre än så kan man ju ha vatten färdigt så att den som matar och vattnar även kan fylla på lite vatten. //Kaj
Pink_Tess Får väl uppdatera nu när 7 litarn äntligen blivit lite kaostrassel vilket var meningen :) 30944
DaRe Jo men då trivs ju i alla fall räkor om du har sådana. Antar att ytväxterna tar en del av ljuset?
Pink_Tess Yesbox räkor är det... och trivs gör de... både räklingar och honor med rom rusar runt där inne... Jo det tar en del ljus... man får ju plocka några nävar ibland.. men tycker inte det gör så mycket hade trollskog som utgångspunkt när jag skapade karet så e ganska nöjd ;)
Kajjjan Sitter på tåget och i brist på annan aktivitet slänger jag upp en bild till på mitt kar och undrar om vi kan få fler att lägga upp helkarsbilder? 31009 //Kaj
DaRe Häftigt akvarium Kajjjan. Måste var en skön känsla att sitta och spana där i lugn och ro... Och +1 på ditt förslag. Alla ska mata på med sin bild ;)
Kajjjan Häftigt akvarium Kajjjan. Måste var en skön känsla att sitta och spana där i lugn och ro... Jodå, det är ju gött men jag ser fram emot att smälla upp det andra intill detta - då får jag 290x75 cm akvarieruta att sitt och stirra på... :P //Kaj
Pink_Tess Jag vill också ha ett sånt!! Här går allt åt skogen *morr* mitt enda roliga kar.. asienkaret, började läcka och är nu tömt. Så nu har jag bara ett 7L igång och 2 54L som jag delar med sambon. :( :( Vill starta 540t NU!! Som lite tröst så gjorde jag en rescape på den ena 54 litarn eftersom jag ändå var tvungen att riva hela karet för att håva ut en físk (som tror att hans yrke är att gå folk på nerverna) och flytta in växter från asienkaret. 31159