FrePGun Tack, känns inte kul att riva inredningen snart inför flytten.. Vart hittar man mer info och bilder om detta bygget!!! Fyfan så häftigt!!!!
Rivulatus Vart hittar man mer info och bilder om detta bygget!!! Fyfan så häftigt!!!! Ingenstanns tyvärr, har tänkt skriva en artikel om det (har en del upplägg nu..) men hinner inte i nuläget. Finns en kort projekttråd på uaf`s sida dock. Tack, kul att du gillar det!
Micke-Jarhl ändrade om lite i baljan i helgen bytade ut vissa rötter la till andra en modul tog jag åxo bort så här blev det tror jag behåller det så här nu ganska nöjd
RobinH Micke ändrade om lite i baljan i helgen bytade ut vissa rötter la till andra en modul tog jag åxo bort så här blev det tror jag behåller det så här nu ganska nöjd Snyggt Micke. Men var e fiskarna??:P
Micke-Jarhl Snyggt Micke. Men var e fiskarna??:P De är lite skygga när jag grejar hade precis fyllt på karet när jag tog bilden de finns Där jag lovar
Micke-Jarhl Ja, det ser skönt ut. Det är ett ganska djupt kar? Ja, blev firrarna missnöjda?;) Karet är 80cm djupt hade gärna haft djupare ... värre få ner det i källaren då hehe huset har sina begränsningar Firrarna lever frodas lite skygga i början..
Micke-Jarhl Riktigt stiligt Micke hur många liter? Av din signatur att dömma så har hanen dött eller? Hittade ett skelett i karet i helgen troligen rester av Umbiee hanen,,, karet är på 1300L
Micke-Jarhl Mäktigt kar Micke! //Kaj Trevligt att du gillar det kaj ditt gamla loisellie par lekte förra veckan men det slutade med mögel och nu har hanen bytat hona han bestämmer och är kreativ hehe...
Kajjjan En sån typ! Svika honan på det sättet. Det kanske är han som skjuter med lösa skott... ;) Kaj
Tealac Så här ser mitt 400 liters malawikar ut för tillfället. Har 10 st crabos på tillväxt som ska flytta in när de blivit nog stora
Per-B 385 liter 110x70x50 (BxDxH). Jag gillar måtten, framförallt djupet på 70 cm. Tyvärr är frontrutan ganska repig. Här går det västafrikanska ciklider. Inredningen är inte nödvändigtvis biotopriktig. Jag har gjort om lite sedan uppstarten i somras. Sand-/kalkstenen har åkt ut och ersatts av röd granit. Jag har lagt i ett antal ekgrenar, den grövsta är monterad strax under ytan.
DaRe Grymt snygga burkar, jag tror (inte för att jag är någon helst expert) att båda kan bli ännu bättre om de är snäppet mer assymetriska, dvs bryt inte på mitten av karet utan 2/3 +1/3 det ger en variationsrikare inredning. Åtminstone för mig öga.
Per-B Grymt snygga burkar, jag tror (inte för att jag är någon helst expert) att båda kan bli ännu bättre om de är snäppet mer assymetriska, dvs bryt inte på mitten av karet utan 2/3 +1/3 det ger en variationsrikare inredning. Åtminstone för mig öga. Du har förstås rätt DaRe. Jag tänker på det gyllene snittet emellanåt men när jag bökat färdigt i ett akvarium så har tvångstankar styrt mig. Konstigt egentligen, när jag tar porträttfoton har jag aldrig modellen i mitten...
DaRe Fast ser man akvariet som ett tredimensionell burk, viket den är så har du med det gyllene snittet djupledes. Grymt snyggt hur som helst!!
Kajjjan Per 385 liter 110x70x50 (BxDxH). Jag gillar måtten, framförallt djupet på 70 cm. Tyvärr är frontrutan ganska repig. Här går det västafrikanska ciklider. Inredningen är inte nödvändigtvis biotopriktig. Jag har gjort om lite sedan uppstarten i somras. Sand-/kalkstenen har åkt ut och ersatts av röd granit. Jag har lagt i ett antal ekgrenar, den grövsta är monterad strax under ytan. Tummen upp - ett kar helt i min stil! Inga Kongotetror? //Kaj