Vilken inspirationskälla!! Blir så grymt sugen på att starta ett nytt projekt....
Ja, hela den här tråden är väldigt inspirerande, tycker jag, och det är ju väldigt kul när andra tycker att ens kar är inspirerande! Så tack för det! :D
Det här karet har ju ändrat skepnad igen och nu är jag på väldigt rätt väg känns de som. Det har blivit Tanganyika, vilket var ett av de två alternativ jag hade i tankarna när jag skaffade karet och satte upp så många moduler. Tyvärr, får jag väl säga, valde jag Malawi och fick inte till det på något bra sätt. Förmodligen mitt eget fel. Fel sammansättning av fisk ledde till en eller två fullständigt dominerande hannar och resten av befolkningen upptryckta i ett hörn. Inget skoj. Men, som sagt, jag var inte tillräckligt påläst och valde nog lite fel fisk ihop.
Hursomhelst, det blev sen ett kar för centralamerikanska ciklider. Nä, det var inte det jag sökte så då gjorde jag om det till ett diskus/altum-kar, som du såg i videoklippet. Efter att ha surfat runt på detta och andra forum fick jag upp ögonen för Cyphotilapia frontosa /Gibberosa! Den firren verkade vara precis det som jag sökte, så jag slängde över diskus, altum och kardinaler till 900-liters karet där dessa arter redan gick.
Så här ser det ut nu.
_3FWfO78K0k
//Kaj