DöVanvård ? Fisk säljaren sa att dom gick i hop utan problem. ja kan inte mycket är nybörjare för övrigt inom akvarier så ja litade på hans ord. men ja har märkt att han ser lite smal ut så tyckte ja frågade här förs innan ja gjorde en återgärd. Ja ser inga problem att ha frontosan med Mbunas faktiskt går jätte bra i hop men det är Venustus som tar mycket mat så ska göra mig av med dom och kolla efter en frontosa hona. Men att kalla det vanvård när ja försöker be om expert hjälp och göra det bästa av situationen är la lite tufft grabben ? :-|
Kanske var det hårda ord att få höra för dig. Jag redigerade mitt inlägg samtidigt som du svarade.
Men vad kallar du det då när någon håller fisk tillsammans som passar så dåligt ihop att den ena arten håller på att tyna bort av svält?
Fisksäljaren var säkert glad att ha hittat dig.
Dina mbuna är växtätare och frontosa är en rovfisk, jag skulle inte komma på tanken att hålla dom tillsammans, men det kan säkert gå bra för det. Men gör det inte det så står jag fast vid vad jag kallade det tidigare.
Om du är nybörjare så läs på istället för att krångla till det för dig. Bara som ett gott råd. Sök i forumet om frontosor så hittar du säkert massor med tips.
Skulle du mot förmodan få liv i din frontosa och han får växa på sig så är du i alla fall snart utan mbuna i burken. Som den ser ut nu så har han snart tynat bort.