Hur är tankarna kring kategorier? Vilka för och nackdelar har x antal kategorier. Jag antar att en kategori som inte används är onödig och skapar otydlighet, men finns kostnader i underhåll eller annat som gör att det bör minimeras?
Generellt så har man historiskt haft som mål att hålla ned antalet kategorier, för att bibehålla en bra överblick. det finns inga kostnader inblandade i fler kategorier, utan snarare tid och resurser att delta och hantera diskussioner, vilket vi ju har forumsvärdarna till för de olika avdelningarna.
Ett större arbete i breddning av avdelningar skedde ju när de geografiska områdena introducerades för att matcha uppdelningen i Artregister. Samtidigt infördes ju då några fler avdelningar och andra skrevs om eller delades upp.
[/quote
]Jag tror en projektkategori kan skapa oanade trådar och ökad aktivitet på forumet även om detta forum under senaste året verkligen vaknat upp.
Jag kan inte mer än att hålla med om att de projekttrådar som förekommit är riktiga publikdragare som engagerar med både frågor, tips och svar samt att det faktiskt har blivit lite mer drag i forumet på sistone.
Jag tror att vi skulle uppnå ert önskemål snabbast genom att helt enkelt döpa om befintlig avdelningen till 'Projekt och DIY'. Då skulle man täcka in befintligt material, men även tydligare visa att det inte enbart rör sig om DIY. Samtidigt flyttar man över de tydligaste trådarna från Akvariet.
Gäller bara att komma på en fyndig kortfattad beskrivning till det hela, men det tror jag nog att ni snabbt kommer med något bra förslag.
[/quote
]Man kunde ju ha en som hette "Mitt akvarium" eller så, där folk kan beskriva sina akvarium, fiskar, uppdatera vid rescaper med bilder och så. Tror jag skulle vara kul :)
[/quote
]Finns egentligen redan.
http://www.ciklid.org/artregister/artreg_alla_akvarium.php
Nu skall man väl villigt erkänna att Mitt akvarium och Mina arter är två avdelningar som har en del förbättringspotenial vad gäller både innehåll och funktioner.
Både dessa avdelningar tillsammans med Artregister är ju närmast i tur för att kunna slutföra 'designbytet' på hemsidan, och för varje funktion som har ändrats så har jag försökt att bygga på lite funktionalitet, vilket är skälet till att slutgiltigt 'designbyte' dragit ut lite på tiden.
Så vill ni båda hjälpa mig med lite feedback för dessa båda funktioner (DRE har ju redan bidragit med ideér kring Artregister som ni andra ännu inte har fått se), så kan vi nog få till något bra.
Är nog läge att skapa en separat tråd för det arbetet.