Förmodar att tvärsöverstaget ska väck!
Bra gissat, och jag skulle ha gjort det då,men fel, fel, fel.Det här är en tråkig men lärorik historia om hur akvariet hamnade såhär i framstupa sidoläge.Jag kan berätta nu när allt är över. Det var en sent en kväll när jag kom hem till den nyanskaffade orengjorda behållaren. I ett anfall av oförklarlig energi startade jag en rengöringsprocess i skymningens sken under mottot: Bättre sent än aldrig....
Men ack vad fel det kan bli.Vips slank det in lite sandkorn och insidan på frontrutan var randig som en zebra...Vad göra med detta lågbudget arbete..
Lite google sen var det på spår igen, Glasrubbing såklart. Sonax polermedel+special polerskiva beställdes på Mekonomen.Efter 2 timmars arbetspass i 3 dagar så gav vinkelväxeln på borrmaskinen upp.Inga problem, en riktig polermaskin har man ja alltid önskat sig, köptes omg in på Hornbach. Nu så skulle det väll bli resultat.Hmmm 5 dagar x 2 timmar senare, en lördagmorgon förresten, gav jag upp, tog fram rakbladet och skar ut frontrutan...Beställde en ny hos Majornas glas och limmade in....klart på en kvart.... så kan det gå...
Här är omrörarna inköpta på Aquaticnet.de Räcker nog med Oceanrunnern spara Wavemakern till ett kommande project...tror jag.