Tack för de trevliga bemötandet!
Mitt namn Illustratören är någonting som följt med sedan gammalt då jag jobbade som byggarbetare men ritade en heldel illustrationer. Fick namnet från det och sedan skolade jag om mig till Informativ illustratör (informationsdesigner med inriktning illustration). Nu jobbar jag som bildredaktör och illustratör på Nationalnyckeln.
http://www.nationalnyckeln.se
Då kommer jag behålla ozon och uv-c till sötvattensburken.
Som cirkulation har jag två stycken 3000L/H pumpar idag och de sitter i ett refugium som har ytavrinning. Sedan har jag kompletterat cirkulationen med en 1500L/H pump som jag kör genom UV-c och en 2500L/H streampump. Så cirkulationen i burken ligger väl på ca10.000L/H idag.
Som ni ser har jag byggt in rördelar som är utlopp för cirkulationen så att det inte ska bli stillastående vatten någonstans. Kommer montera av all levandesten (korallsten) från rördelarna och bygga in med kalksten eller Rockzolid moduler. Sedan kommer jag klämma in filtervadd där jag idag kör skummare (proteinskummare). Ska även försöka bygga en liten kammare efter avrinningen så att de småfiskar som simmar genom överrinningskammen enkelt kan fångas in.
Hittade lite bilder innan jag byggde in rör i sten så ni ser hur systemet fungerar.
Lite mer rolig information om burken kan ju vara att det är måtten 589x700x1050mm
Burken är 70cm hög, alltså rätt stor insyn och stirrfaktor.
Det är även vitt glas på frontrutorna:

Ljuset som sitter i burken är två 24w lysrör (som kommer bli nattbelysning) och en 250w MH med Lumenarch reflektor (en riktig värsting, grymt bra).
Tropheus arterna jag sneglat på är:
T. Moorii Kasakalawe
T. Moorii Kasanga
T. Moorii Katalamba
T. Moorii Katoto
T. Moorii Lufubu
T. Moorii Ilangi
Sedan får vi se vilken art det landar på och vilken jag får tag i en fin grupp av. Men idag är nog favoriterna Kasakalawe, katalamba eller Ilangi.