Pink_Tess
Sådär, här har vi lake xiloa också:
CcggJNHtylE
ganska likt vad jag tänkt mig till och med med ljus sand, sten och ganska mycket vegetation...
Pink_Tess
DaRe
Bra länkar där Tess, det är alltid kul att se filmer bilder från det vilda för inspiration sedan brukar jag ialla fall hamna i att man vill ha lite av det bästa från flera områden, men men...
Jag editerade ditt inlägg med filmen så den hamnar inline. Editera ditt inlägg så ser du vad jag gjort.
Fishbase kan man lita på...
Pink_Tess
Tack så mycket =)
DaRe
Kollade runt lite i vårat artregister och hittade inga bilder från costa rica, tyvärr.
Får du tag på några vi kan lägga upp här för en fångstplats i costa rica så vore det kanon!!
http://www.ciklid.org/artregister/artreg_omrade.php?geo=Central-%20och%20Nordamerika
Pink_Tess
Ja då kan man ju undra vart jag har hållt hus.. men en scoutläger med 48500 scouter är väl inget att tacka nej till.
Nu är jag iaf tillbaka =) har fått tag i en scout från costa rica som ska skicka mig lite naturbilder... ska bli så spännande!
Är även börjat rusta upp det nya garaget där våra kar ska stå...
to be continue...
DaRe
Super!
Pink_Tess
Karets blivande hem:
32188
Tagit ner all inredning, spacklat å så ska det målas vitt på väggarna och skiffergrått på golvet. Blir förhoppningsvis 300L karet + 4x120L (varav 2 till mig) om jag lyckas med min övertalning. ^^
DaRe
Där ryms en uppsjö av akvarier kolla in Mikaels tråd om hur man staplar burkar i glas.
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=64127
Wilhelm
Du får säkert rum med fler akvarier!
StefanL
Ser riktigt intressant och bra ut Tess. Lycka till. :)
Pink_Tess
Man tackar man tackar =)
Jo rent teoretiskt sett får det plats... om det inte var för att sambons motordrivna leksaker skulle få plats :P Men jag kan ju säkert råka utöka det med tiden...
Pink_Tess
Lite mera progress då...
32315
Har dock insett att golvet lutar rätt bra =/
Hur löser man detta... har funderat på den här hyllan...
http://www.jula.se/robust-lagerhylla-666025 kanske går att fixa ställbara fötter till den på nå vis och försöka loda det hela...
Pink_Tess
Lutar åt att ställningen blir ett yngel kar för CA, ett tangayanika med jullar, ett SA med bågfensciklider och ett med ngt annat coolt i typ någon lite gobie.
300L CA karet blir fristående från ställningen.
Rickard-Karlsson
Mycket trevligt att följa den här tråden.
DaRe
RiddarGobys tycker jag har ett trevligt beteende och passar utmärkt med ciklider. De vaktar sin avkomma, dock är ynglen väldigt små. Deras lekliknar i stort cikliders lek
Gammal film från sonens akvarium:
uPyGMVZ1Rn4
Pink_Tess
Oj det var länge sen jag var här, tack så mycket båda två =) trevlig film!
Lite framåt går det iaf... har kollat igenom filtret jag fick av min bättre hälft och det är helt komplett förutom en sil men det är ju lätt att ordna =) Ett tetratec ytterfilter är det så det blir nog kanon.
Annars händer det väl inte mycket.. har fortfarande näst intill ångest över vad jag ska stoppa i karet.. hela CA drömmen gick liksom lite i kras när jag fick byta kar och var tvungen att välja bort de ciklider som jag egentligen var intresserad av.. så kanske rent av skiter i det här med CA och kör SA eller något som är mer lämpligt i storlek... ja jag vet inte... Men börjar med att göra iordning karet så får jag väl se sen =)
DaRe
Ja man ska aldrig låta gamla beslut tvinga en till en oönskad framtid.
Rickard-Karlsson
Har du lagt ner planerna på 540 liters karet Tess?
Pink_Tess
Ja det blev tyvärr lite knepigt när vi bytte ner oss till 50kvm... Inte så litet iofs men jag har 5 fåglar som kräver sin plats... Så sambon tyckte att jag fick välja på att byta kar eller sälja två gojor så valet var ganska enkelt...
Men det blir garanterat ett stort kar tids nog :-)