maltandis
Såg att Africanseaimport har blivit användare, välkommen! Upp med fler bilder nu :-)
pontus
kommer lite nya bilder snart kom en sändning idag, så jag far dit på torsdag, förhoppningsvis blider innan söndag.
MVH / Pontus
StefanL
Wow vilken tråd och vilka fiskar!
Nu är det snart läge att ordna med nytt kar och spara lite dineros till att åka en tur "hemåt" mot Ludvika. Bott 4 mil från staden (född och uppvuxen i Kopparberg) i 33 år innan jag styrde kosan till Skövde, via Örnsköldsvik. :D
Började min akvaristiska bana med ciklider hos Runo i Expert Zoo för en herrans massa år sedan.
doohan
En nyfiken firre
Jag hade turen att få besöka ASI igår med Pontus och Tomas. Det var lite som julafton för en Tanganyikanörd :) Deras senaste sändning kom för mindre än 2 dygn sedan så dessa fiskar visade såklart inte sitt optimala utseende! Men man kan se att det är fina ex som har landat i Ludvika. Niklas o Johanna är otroligt trevliga och kunniga. Måste tacka dem för ett mycket givande studiebesök, och det blir garanterat fler studiebesök i Ludvika och hos ASI.
DaRe
Cool bild min röst i fototävling hade du fått.
doohan
Mer petrochromis
En gruppbild. Pontus får tala om vilken variant det är :) Svårt att få en av dessa ensam på bild då dom gärna simmar på samma ställe. Dom var livliga och såg väldigt fina ut.
doohan
:)
Ja det var en cool petrochromis, lite nyfiken såg han allt ut :) Funderade på att använda den i den men tyckte att jag velat ha lite mer med av fisken...
DaRe
Gruppbilden var ju också sjukt läcker. Vore bra att veta vilken art det är.
pontus
det där va Texas Flame gruppen mycket fina helt rätt storlek på fisken ung fisk med några månader till könsmogen, då vet man att man kommer njuta i många år av sin fisk.
doohan
Blue Giant
Tror dessa var från mpimbwe om jag inte minns fel. Dessa giants bet sönder inredning därav alla partiklar i vattnet, så jag orkade inte städa bort allt skräp, och dessa gillade också att simma tillsammans, i allafall när man skulle fota dem :) Mina bilder gör dem inte rättvisa då dom var riktigt snygga.
doohan
Ja
då var denna nyfikna petrochromis en Texas Flame den också.
doohan
Mer BG
Tyvärr dålig skärpa men annars gillar jag bilden då denna GB kovänder :)
pontus
blå jätte Cape Mpimbwe
ja då tar vi en till
pontus
Körsbär
nu hade körsbärsgruppen hamnat i ett bättre kar och visade lite mer färg och va inte lika skygga.
pontus
Kazumbe Halembe
Det kom helt oväntat en lite grupp Kazumbe Halembe som va tjusiga som tusan lägger in 2 bilder.med tanke på att bara varit i akvarium i knappa 36 timmar va dom grymt frächa trots massa krångel på Arlanda
pontus
Bärnsten
kom in kasakalawe, lika som föra gången va dom grymt fina lite över exponerad bild med kraftig blixt, men men.
pontus
Red Cheek
jag fick inte några fina bilder, men jag lägger upp en jag tycker blev lite läcker
Magnus-m
Fina bilder killar ska bli kul att se fisken live :)
DaRe
Bildexplosion!! gillas!
msb
Håller med DaRe :D