Kjell Slutsats: Medlemmarna bryr sin minimalt om vad som händer på årsmötet (så är säkert fallet i de flesta föreningar)
Också jag tror att det lutar åt det hållet. Dels av orsaker Ola var inne på, dels för att det helt enkelt är tråkigt (om man nu inte är en föreningsbyråkrat, som t.ex. jag) och dels (som jag skrev tidigare) av rädsla för att åka på ett uppdrag.
Kjell[/quote
]och som du tycker jag då att det är bättre att flytta bort årsmötet från stämman och istället satsa på att göra den ännu bättre
OK, då betyder det att årsmötet kl 0800 på söndag morgon störde mindre än kl 1700 på lördag. Skämt åsido, att årsmötet faktiskt skulle sabba stämman har jag svårt att tro. Men frånsett det, IFALL vi plockar ut årsmötet ur stämmoveckoslutet, då är det mycket bättre att ha det på webben än i en möteslokal nånstans. I det senare fallet skulle ju "ingen" komma, och det är inte heller bra.
Problemet är inte att ändra stadgarna, besluter vi oss för detta, ändrar vi också stadgarna. Det handlar inte om huruvida webben är en "plats" eller ej utan mer om hur deltagandet och beslutsfattandet dokumenteras etc.