FI...man vill ju rösta på det bästa av det bästa om man nu ska rösta.
En fototävling behöver inte vara det bästa av det bästa för att det skall vara roligt. De som ställer upp tycker nog det mest är roligt att visa upp lite bilder och få någon slags bedömning på dem. Det finns även ett spänningsmoment med i det hela.
FISå ett förslag är att helt enkelt gå runt och plocka foton som läggs upp på forumet och ha med dem i tävlingen. Lägg till en notis att alla bilder som läggs upp på forumet "riskerar" att vara med i fototävlingen.
Den som vill vara med i tävlingen måste få bestämma det själva. Jag har varit aktiv i fotoföreningar i snart 14 år och tro mig, många gillar inte att tävla med bilder alls! Däremot har de flesta inget emot att visa upp lite bilder då och då för att få konstruktiv kritik. Att tvinga in bilder i tävlingen låter ganska dumt faktiskt.
Jag tror det handlar om marknadsföring. Jag vet själv knappt hur man tävlar, vad man vinner etc. Varför skickas inte mer information ut om detta? Jag har alltid förespråkat att NCS skall starta ett nyhetsbrev med direktlänkar till intressanta trådar, fototävling etc. (jag har till och med designa ett åt NCS en gång i tiden), men det rann ut i sanden. Man kan inte förutsätta att alla medlemmar går in på ciklid.org varje månad, men får de info på mailen med en summering av vad som händer lovar jag att fler kommer bli delaktiga i allt NCS gör.